جاده های ایران خلاء کریدور شمال-جنوب را پر می کند

سفیر هند در تهران با بیان اینکه جاده‌‌های ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند، گفت: این جاده ها فرایند ترانزیت و عبور کالا را هموار و خلاء های مسیر ریلی کریدور شمال - جنوب را تا زمان تکمیل قسمت‌های باقیمانده خطوط راه‌آهن، پر می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، «سوراب کومار» در آیین پرچم مسابقه رالی دوستی کریدور شمال-جنوب افزود: با همکاری جمهوری آذربایجان و ایران اتفاقات خوبی برای تکمیل خطوط ریلی کریدور شمال-جنوب طی سال‌های پیش رو رخ خواهد داد.
کومار راه‌اندازی کریدور شمال-جنوب را برای کشور‌های عضو بسیار مهم دانست و گفت: راه‌اندازی این کریدور موجب رونق اقتصادی و توسعه کشورهای پیرامون می‌شود. همچنین به اشتغال‌زایی، توسعه اقتصادی و روابط تجاری کشورهای عضو کمک می‌کند.
سفیر هند در تهران هدف از برگزاری مسابقه رالی را بیان پیام صلح و دوستی بین کشورهای هند، ایران، آذربایجان و روسیه دانست.
بر اساس این گزارش، آیین پرچم مسابقه رالی دوستی کریدور شمال-جنوب صبح امروز (جمعه) با حضور نمایندگان کشورهای ایران، هند، روسیه و آذربایجان در هتل‌ هما تهران برگزار شد.
رالی اتومبیل رانی کریدور بین المللی شمال - جنوب از روز دوشنبه هم زمان با روز ملی خلیج فارس از بندرعباس آغاز شد.
شرکت کنندگان با پیمایش مسیر بندرعباس-تهران خود را به محل برگزاری مراسم رساندند و پس از برگزاری مراسم پرچم، تهران را به مقصد کشور آذربایجان ترک کردند تا سرانجام مسابقه را تا مقصد سنت پترزبورگ روسیه ادامه دهند.
رالی دوستی کریدور شمال-جنوب که طول مسیر آن از آغاز تا پایان 20 هزار کیلومتر است، با هدف ایجاد پیوندهای فرهنگی و معرفی این کریدور بین‌المللی بین چهار کشور ایران، جمهوری آذربایجان، هند و روسیه با حضور 40 ورزشکار و 20 خودرو در اسفند پارسال از هند آغاز شد.
شرکت کنندگان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه از طریق مرز دریایی وارد بندرعباس شدند و طبق برنامه با عبور از شیراز، اصفهان، تهران، قزوین و آستارا، وارد کشور آذربایجان خواهند شد تا در ادامه به سمت روسیه و شهر سن پترزبورگ ادامه مسیر دهند.
تهران، یزد، کرمان و زاهدان نیز در مسیر بازگشت قرار دارند و مسابقه در نهایت در چابهار به پایان می‌رسد.
در رالی دوستی کریدور شمال-جنوب رانندگانی از کشورهای ایران، هند، روسیه و آذربایجان در مسیر کریدور شمال-جنوب با یکدیگر رقابت خواهند کرد. می‌توان از این رالی اتومبیل رانی به منظور استفاده از فرصت‌های موجود برای معرفی کریدور در سطح ملی و بین‌المللی و دست‌یابی اهداف کریدور شمال-جنوب در زمینه‌های ترانزیت بار و مسافر بهره برد.
نقطه پایان مسابقه یعنی چابهار نیز می‌تواند تاکیدی دوباره بر منافع عملیاتی شدن توافق‌نامه چابهار و به صورت نمادین نشان دهنده مشارکت هند در توسعه این بندر باشد.
بر اساس این گزارش، «مهدی اشرفی» مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی نیز در جریان برگزاری آیین پرچم مسابقه رالی دوستی کریدور شمال-جنوب از تدوین استراتژی‌ها و راهکارهای موثر از جانب ایران برای کمک به راه‌اندازی این کریدور خبر داد.
او اظهار کرد: اگرچه کریدور شمال-جنوب در سال 2000 تاسیس شده است، اما ما نگاه جدیدی به آن داریم و امیدواریم مشارکت های این‌چنینی به بهبود و ارتقا همکاری کشورهای عضو کریدور منجر شود.
در ادامه، «امین ترفع» مدیر کریدورهای بین المللی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دستاوردهای جدید وزارت راه و شهرسازی ایران در خصوص کریدور شمال-جنوب گفت:‌ حدود پنج ماه آینده اجلاس وزرای حمل‌ونقل کشورهای عضو کریدور شمال-جنوب به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.
او اظهار کرد: خوشبختانه موفق به تدوین استراتژی‌ها و راهکارهایی جدید برای کمک به راه‌اندازی کریدور شمال-جنوب با همکاری کشورهای هند، روسیه و آذربایجان شده‌ایم.

402

کد خبر: 946998

وب گردی

وب گردی