رسالت دانشگاهیان در عرصه آگاهی بخشی، هدایت و راهبری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه گفتمان ولایت علمی ترین و انسانی ترین گفتمان بشریت است، گفت: نخبگان در زمینه گفتمان ولایت، گام های اساسی بردارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در مراسم جشن نیمه شعبان، گفت: تمام دنیا در ضمیر ناخودآگاه خود تشنه ولایت و عدالت است.

دکتر رسولی افزود: باید توجه کنیم که رسالت دانشگاهیان در عرصه آگاهی بخشی، هدایت و راهبری است و این رسالت را خوب بشناسیم. باید بدانیم رسالت دانشگاهیان چیست، چه نقشی دارند و باید چه گفتمانی را پیش گرفته و چه الگویی را برای هدایت جامعه ارائه کنند.

رسولی گفتمان ولایت را علمی ترین و انسانی ترین گفتمان بشریت دانست و افزود: دانشگاه در زمینه بسط و گسترش گفتمان ولایت نقش فراگیری دارد و البته جای کار زیاد است و جا دارد نخبگان در زمینه گفتمان ولایت، گام های اساسی بردارند.

حجت الاسلام محمد تجلایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: اطاعت از ولی امر مسلمین در وضعیت کنونی، واجب و حیاتی است.

وی شاخصه های انتظار را زیبا دانست و افزود: اولین مرحله رسیدن به امام زمان (عج) این است که باید رنگ خدایی گرفت و یقین حاصل کرد که یاد خدا بدون نام مهدی (ع) محقق نمی شود.

تجلایی بیان کرد: دومین شاخصه انتظار، مضطر بودن است و باید با تمام وجود قبول کنیم که امام زمان (عج) صاحب تمام وجود ماست و آمدنش قطعی است.

گفتنی است اجرای مولودی خوانی، قرائت شعر و تجلیل از دانشجویان نمونه از دیگر برنامه های جشن نیمه شعبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

202

کد خبر: 947095

وب گردی

وب گردی