بررسی وضعیت کیفی هوای تهران در هفته دوم اردیبهشت

اگر به وضعیت کیفی هوا طی هفته گذشته نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که هوای پایتخت تنها در روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه برای گروه های حساس جامعه در شرایط ناسالم قرار داشت، باقی روزهای هفته نیز هوای تهران سالم بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اگر شما هم فرد مسن یا کودک داشته باشید که تنفس در هوای آلوده برایش ضرر داشته باشد، قطعا وضعیت کیفی هوا را از رسانه ها دنبال خواهید کرد. اگر از جمله این افراد هستید قطعا متوجه شده اید تعداد روزهای آلوده در فصل بهار نسبت به سایر فصل ها کمتر است، البته نمی توان از سهم رگبارهای بهاری در پاک کردن آلودگی از آسمان شهر غافل شد .

اگر نگاهی به وضعیت کیفی هوا در هفته دوم اردیبهشت 97 بیاندازیم متوجه می شویم هوای تهران تمامی روزهای هفته در وضعیت سالم بوده است و پایتخت نشینان تنها یک روز ناسالم را تجربه کرده اند.

نمودار زیر بیانگر وضعیت کیفی هوای پایتخت در هفته دوم اردیبهشت ماه است:

اگر نگاهی به نمودار بیانداریم متوجه می شویم که هوای تهران تنها در روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه برای گروه های حساس جامعه در شرایط ناسالم قرار داشت، باقی روزهای هفته هوای تهران سالم بود.

گفتنی است میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با میزان 69 در کمترین حالت و در روز یکشنبه با میزان 111 دربیشترین حالت خود قرار گرفت.این در حالی است که در سال گذشته در همین بازه زمانی هیچ روز ناسالمی ثبت شده و وضعیت هوا از 15 تا 21 اردیبهشت ماه سال گذشته سالم بوده است.

گفتنی است شاخص کیفی هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز (15 فروردین ماه) 57 و در شرایط سالم قرار داد.

بررسی وضعیت کیف هوا از اول فروردین تا کنون

بر اساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می توان دریافت از ابتدای فروردین تا 15 اردیبهشت ماه پایتخت نشینان 3 روز پاک و 34 روز سالم را تجربه کرده اند. همچنین تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس جامعه نیز 8 روز بوده است.

2 ایستگاه برای گروه های حساس ناسالم است

نقشه زیر بیانگر شاخص آنلاین هوای پایتخت در ساعت 10:30 پانزدهمین روز از اردیبهشت ماه است:

با یک نگاه ساده براحتی می توان دریافت در حال حاضر 4 ایستگاه شامل شهرداری منطقه 10، مدرس،شهرداری منطقه 2 و شهرداری منطقه 5 در وضعیت پاک قرار دارند.همچنین وضعیت هوا در 2 ایستگاه شامل شهرداری منطقه 20 و شهرداری منطقه 11 برای گروه های حساس جامعه ناسالم است.باقی ایستگاه نیز در وضعیت سالم قرار دارند.

701

کد خبر: 947101

وب گردی

وب گردی