برنامه های شفر روی هوا/ تیام غایب استقلال در آسیا

تیم فوتبال استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا دیدارهای سختی پیش رو خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد با تک گل تیام قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند. ماشین گلزنی آبی ها در حالی که بازی های زیادی هم برای این تیم نکرده، با ۹ گل زده در سه تورنمنت بهترین گلزن این فصل آبی ها به شمار می رود. نهمین گل این فصل تیام مهمترین گل این مهاجم می‌باشد. تک گلی که منجر به پیروزی استقلال در فینال جام حذفی و کسب یک جام قهرمانی بعد از سالها برای آبی های پایتخت شد.

مامه بابا تیام در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی برای آبی پوشان ۹ گل زده و این درحالی است که تنها ۱۲ بار با پیراهن این تیم را پوشیده است. ۹ گل در ۱۲ دیدار را می‌توان آماری رویایی برای مهاجمی دانست که به تازگی وارد فوتبال ایران شده است. مهاجم ۲۵ ساله سنگالی تیم استقلال را می توان یکی از بهترین خارجی هایی دانست که وارد فوتبال ایران شد. تیام خیلی زود با گلزنی های پی در پی اش در فوتبال ایران اعتبار کسب کرد و تبدیل به بازیکنی محبوب بین هواداران استقلال شد.

خلاصه عملکرد تیام برای استقلال اینگونه است که او ۱۲ بازی و ۹ گل زده برای این تیم دارد. اما جمع دقایق بازی او با پیراهن آبی در لیگ برتر، حذفی و آسیا ۶۷۲ دقیقه پیراهن استقلال را بر تن داشته تا به ازای هر ۷۴ دقیقه بازی یک گل برای این تیم زده باشد. آماری که می تواند باعث شود از هر مهاجی یک چهره مخوف برای تیم حریف بسازد. آماری که می گوید می توان صاحبش را ماشین گلزنی دانست.

ویتفرد شفر با حضور تیام در زمین حسابی خیالش بابت گلزنی تیمش راحت بود که مصدومیت این بازیکن همه برنامه های سرمربی را به هم ریخت. تیام که در دقیقه 35 تک گل استقلال در فینال حذفی را به ثمر رساند، دقایقی بعد به دلیل آسیب دیدگی زمین را ترک کرد تا حضورش در بازی هفته آینده استقلال مقابل ذوب آهن در هاله ای از ابهام باشد. گفته می شود که مصدومیت تیام از ناحیه لگامنت است و حضور مهاجم سنگالی استقلال در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل ذوب آهن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نوروزی پزشک تیم فوتبال استقلال درباره آخرین وضعیت مهاجم آبی پوشان گفت: شروع درمان مچ پاى تیام بلافاصله پس از رسیدن به تهران و گرفتن ام آر آى آغاز شد. بعد از گرفتن جواب ام آر آى و بررسى دقیق اخبار تکمیلى ارائه خواهد شد.

استقلالی ها در غیاب تیام کار سختی در آسیا خواهند داشت؛ آن ها در اولین دیدار خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه (18 اردیبهشت ماه) از ساعت 19:15 به مصاف شاگردان قلعه نویی خواهند رفت.

601

کد خبر: 947111

وب گردی

وب گردی