باید پذیرفت که بارش در کشور افزایش نخواهد یافت/ ساخت بخشی از تجهیزات کلیدی در صنعت آب و فاضلاب توسط شرکتهای دانش بنیان

مدیرعامل شرکت آبفای کشور با تاکید براینکه کشور ما در مناطق اقلیم گرم و خشک قرار گرفته و بارش باران افزایش نخواهد یافت، گفت: بایستی با اتخاذ برنامه اصولی و مدون مصرف آب را در کشور مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آبفای کشور در مراسم سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی های بهره برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: ما باید بپذیریم که شاهد تغییرات اقلیمی هستیم و این مشکلات غیرمترقبه نیست بایستی قبول کرد که در در اقلیم گرم و خشک قرار گرفتیم.
او با اشاره به اینکه میزان بارش افزایش نخواهد یافت گفت: باید این مشکل را با ارائه راهکارهای اصولی برطرف کنیم.
جانباز افزود: ما بایستی تا سازگاری و کم آبی مسئله را حل کنیم تعداد طرحهای آبرسانی در کشور انجام شده است و در همین راستا شرکتها تجربه خوبی را کسب کردند.
مدیر عامل شرکت آبفای کشور تصریح کرد: ما در بخش آب منهای ابزار دقیق بخشی از تجهیزات را خودمان در کشور طراحی و تولید می کنیم. که باید مدیریت تقاضا از جهت تجهیزات و نیروی انسانی براساس فرهنگ بومی کشورمان باشد. در بخش تجهیزات و ابزار دقیق نیازمند کار بیشتر هستیم که در این راستا به همکاری دانشگاه ها و شرکتهای دانش بنیان نیاز داریم چرا که این شرکت همیشه پشتیبان ما در عرصه تولید و طراحی بودند.
او افزود: کاهش آب در منطقه ایجاد فضا در جامعه که همه باهم در مدیریت مصرف و بخشهای مختلف جامعه گام برداریم. موضوع مباحث اجتماعی و تعامل با ذی نفعان بخشی دیگری است که در سنوات آینده به آن خواهیم پرداخت.

جانباز با اشاره به اینکه این جشنواره با رویکرد ارتقای تاب‌آوری و سازگاری با کم‌آبی با اشاره به اینکه 40 هزار میلیارد تومان تخصیصات آب و فاضلاب و بهره‌برداری در کشور موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود، گفت: نمی‌توان به تنهایی برای تأمین خدمات پایدار به مدیریت تأمین به تنهایی اکتفا کرد پس باید مدیریت تقاضا و مصرف به جد دنبال شود.

او با اشاره به اینکه در جا انداختن این موضوع یعنی مدیریت تقاضا و مصرف باید اقدامات زیادی انجام داد، گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بهره‌برداری از تجهیزات آب و فاضلاب بسیار مهم است پس باید شرکت‌هایی را تقویت کنیم که در این چالش‌های پیش‌رو بتوانند سرویس و خدمات مؤثر و مطمئن به مردم ارائه کنند.

او با اشاره به اینکه 90 درصد روستاها از آب آشامیدنی مدرن استفاده می‌کنند، گفت: باید خدمات آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای کشور فراگیر شود چرا که هنوز بخش‌هایی از حاشیه شهرها مشکلاتی دارند و در برخی از شهرها و روستاها هنوز شبکه فاضلاب ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه به جای قراردادهای کوچک باید به سراغ قراردادهای بلندمدت برویم، گفت: به وزیر نیرو نیز گزارش داده‌ایم که به جای قراردادهای کوچک به سراغ قراردادهای بلندمدت و سراغ خرید محصول حرکت کنیم تا در گام‌های بعدی این فضا برای بخش خصوصی به وجود بیاید.

گفتنی است این جشنواره با رویکرد سرمایه گذاری و مدیریت دارایی های فیزیکی، مدیریت هوشمند تاسیسات و شبکه توزیع آب، تاسیسات آب و فاضلاب، کیفیت آب و فاضلاب، مدیریت تقاضا و مصرف و مدیریت شرایط اضطراری در حال برگزاری است.

400

کد خبر: 947117

وب گردی

وب گردی