حضور پُررنگ افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران

اهالی فرهنگ بویژه ناشران کشور افغانستان با وجود فضای جنگی 40 ساله حاکم بر این کشور همه‌ی تلاش خود را به کار برده‌اند تا با حضور پررنگ خود در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رئیس اتحادیه‌ی ناشران افغانستان در همین ارتباط گفت: ده ناشر افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند که شش ناشر به طور مستقیم از افغانستان آمده‌‌اند و چهار ناشر نیز قبل از برپایی نمایشگاه در ایران حضور داشته‌اند.

شیراحمد سعیدی اظهار کرد: افغانستان با دو هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده که تمامی این آثار در چهار سال اخیر منتشر شده‌اند.

وی افزود: در سال 96 در افغانستان چهار هزار و 500 عنوان کتاب تولید شده که ما دو هزار عنوان آن را برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران برگزیده‌‌ایم.

رئیس اتحادیه ی ناشران افغانستان گفت: ما به نمایشگاه کتاب تهران آمده‌ایم تا با حضور پررنگ خود در این رویداد بزرگ فرهنگی جهان اسلام به همگان اعلام کنیم که فرهنگ و هنر همچنان در جامعه‌ی افغانستان حرف اول را می‌‌زند و سرزنده است.

انتشارات «تاک» با 130 عنوان در نمایشگاه کتاب تهران

مدیر انتشارات «تاک» افغانستان گفت: این انتشارات با 130 عنوان کتاب در سی‌‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده که 66 عنوان آن جدید و چاپ اول هستند.

سیدنادر موسوی اظهار کرد: 71 عنوان از این تعداد مربوط به مسایل قومی این کشور و همچنین حوادث و اتفاقاتی است که در افغانستان رخ داده است.

وی گفت: موضوع‌‌های 66 عنوان جدید کتاب‌‌های ارایه شده در نمایشگاه کتاب تهران ترکیبی از داستان و شعر معاصر افغانستان است که به وسیله‌ی شعرا و نویسندگان مطرح و جوان افغانستان است.

نشر افغانستان رو به جلو است

موسوی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و تهدیدها و مشکلات فراوانی که وجود دارد، خوشبختانه نشر کتاب و ترویج کتاب‌خوانی زنده و بسیار شاداب و رو به جلو است.

وی افزود: هر سال تنوع موضوعی کتاب‌‌ها، کیفیت طراحی و چاپ کتاب در مقایسه با سال قبل از آن رو به رشد است که این جای امیدواری دارد و نوید آینده‌‌ی روشن نسل جدید افغانستان را می‌‌دهد.

«کودکان آفتاب» در نمایشگاه کتاب تهران

موسوی گفت: با توجه به نیاز خیلی جدی کودکان مهاجر افغان به شناخت سرزمین مادری‌شان، مجله‌ی «کودکان آفتاب» اهدافی چون ایجاد علاقه در کودکان برای بازگشت و مشارکت در بازسازی و ساختن افغانستان نو و همچنین از بین بردن تعصبات قومی در آنان و پرورش روحیه‌ی همزیستی مسالمت‌آمیز و بویژه ترویج و گسترش زبان فارسی به عنوان زبان رسمی مردم افغانستان را در دستور کار خود قرار داده است.

500

کد خبر: 947135

وب گردی

وب گردی