امروز؛ ستاره اسکندری و عادل فردوسی‌پور میهمان نمایشگاه کتاب می‌شوند

نمایشگاه کتاب تهران در چهارمین روز خود میزبان چهره‌هایی همچون ستاره اسکندری و عادل فردوسی‌پور است.

به گزارش ایسکانیوز، نمایشگاه بین‌المللی کتاب در 15 اردیبهشت ماه در سالن سرای ملل شامل؛ نشستی تحت عنوان «رمان، زنان و مهاجرت» که با حضور مدعوینی از جمله دکتر اسماء معیکل، متخصص مطالعات ادبی زنان در دانشگاه قطر و منتقد ادبی، دکتر عبدالله ابراهیم، متخصص روایت‌شناسی و نقد فرهنگی در دانشگاه قطر، دکتر مریم حسینی، دکتر شکوه حسینی، دکتر ابوالفضل حری و دکتر ندا علیزاده کاشانی است که ساعت 30/10 برگزار می‌شود.

علاوه براین؛ دومین نشست دیگر سالن بین‌الملل به موضوع فرهنگ و ادبیات تونس اختصاص دارد. ساعت برگزاری این نشست 14 است و هنیده حفضه، منصور مهنی و محمد سعد برغل از ادبی تونسی، المولدی عامر و مجدی بی عیسی از شاعران تونسی از سخنرانان آن هستند.

نشست پایانی سالن ملل نیز امروز ساعت 17 با موضوع ورود به بازار نشر چین (نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن) باحضور الکس هو، مدیر پروژه‌ی نمایشگاه پکن، عارف وکیلی و حسین سبزه صورت می گیرد.

همچنین برنامه‌های کمیته‌ی علمی-فرهنگی سرای اهل قلم «فرهنگوران»، عبارتند از:

نشست «صنعت کتاب کاغذی و کتاب الکترونیک» ساعت 30/10، نشست «بررسی مشکلات حوزه ترجمه در ایران خصوصا ترجمه‌های موازی و کتابسازی» ساعت 14 و نشست «نقد و بررسی دریچه‌ای بر زیبایی‌شناسی ایرانی» ساعت 45/15 .

سرای اهل قلم نیز امروز نشست‌های متعددی از جمله نشست «خدمات نوین کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی در عصر وب» با حضور محمد ایرانشاهی، محسن زین‌العابدینی، امیررضا اصنافی، رضا شهرابی راس ساعت 10:30 برگزار می‌کند.

نشست «اسناد، فرصت‌ها و چالش‌ها» نیز با حضور حوریه سعیدی، سیدمحمود سادات، مجید تفرشی، محمود دلفانی و غلامرضا عزیزی در ساعت 14 و همچنین نشست «اتحاد تاریخی اقوام ایرانی با سایر ملت‌های خاورمیانه» به همت مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با سخنرانی علی پورصفر، علی فریدونی و توحید محرمی در ساعت 45/15 در نیم‌طبقه‌ی دوم شبستان برگزار می‌شود.

در حوزه عادل فردوسی‌پور، مترجم، نویسنده و گزارشگر فوتبال، امروز ساعت 14 برای جشن امضای ترجمه‌ی کتاب «هنر خوب زندگی کردن»، مونا زارع، نویسنده‌ی کتاب «چگونه با پدرت آشنا شدم» ساعت 16 و حسین یعقوبی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم کتاب «هربار که معنی زندگی را فهمیدم» ساعت 17 برای رونمایی از کتاب‌های خود در نشرچشمه حضور پیدا می‌کنند.

ستاره اسکندری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز برای کتاب‌خوانی ساعت 17 در فرهنگسرای کتاب حضور می‌یابد.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

500

کد خبر: 947138

وب گردی

وب گردی