رونمایی از ترجمه آثار مصطفی مستور در نمایشگاه کتاب

رونمایی از ترجمه آثار مصطفی مستور در بنگلادش، ترکیه و جمهوری آذربایجان از جمله برنامه‌های سالن بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران است که در ساعت 15 روز یکشنبه(16 اردیبهشت) در سرای ملل برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این مراسم رونمایی با حضور مصطفی مستور، نورمان شاهمردان اف، مدیر انتشارات امضاهای درخشان (ناشر آثار ایرانی از قبیل روی ماه خداوند را ببوس در کشور آذربایجان)، دکتر عبدالصبورخان، نویسنده و رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داگا و تورگای شفق، مترجم و ویراستار برپا خواهد شد.

«رونمایی از آخرین تالیفات فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دایره المعارف اسلامی، شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و بنیاد سعدی) نخستین برنامه سرای ملل سالن بین‌الملل نمایشگاه کتاب در روز یکشنبه است که ساعت 10 برگزار می‌شود و مدعوینی از جمله دکتر غلامعلی حداد عادل، دکتر صادقی و دکتر صحرایی دارد.

از آنجا که یکشنبه روز کشور بنگلادش نام گرفته است، نشست دوم سالن بین‌الملل به موضوع «روابط فرهنگی ایران و بنگلادش و رونمایی کتاب شور قند پارسی» اختصاص دارد که در ساعت 15 برگزار می‌شود. مقایسه تطبیقی ادبیات معاصر ایران و بنگلادش و نقش استادان زن بنگالی در گسترش زبان و ادبیات فارسی در این کشور، نیز از دیگر موضوعاتی است که در این نشست مورد واکاوی قرار می‌گیرد. دکتر غلامعلی حداد عادل، سفیر کشور بنگلادش در ایران، کنسول فرهنگی و ویزای کشو بنگلادش در ایران، کنسول اقتصادی سفارت بنگلادش در ایران، دکتر شولی محبوب استاد انسان‌شناسی از بنگلادش، دکتر تهمینه بیگم، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه راجشاهی، دکتر الهام حدادی و دکتر محمد ممیت الرشید از سخنرانان این نشست هستند.

«زیبایی شناسی، هرمنوتیک و هستی شناسی اجتماعی» عنوان آخرین نشست سالن بین‌الملل در پنجمین روز نمایشگاه کتاب است که با حضور مائوریتزیو فررراریس، استاد فلسفه دانشگاه تورین ایتالیا و دکتر اعوانی از اعضای موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه برگزار خواهد شد.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

500

کد خبر: 947141

وب گردی

وب گردی