سودان ارسال نیرو به یمن را متوقف کرد

سودان اعلام کرده است که به علت کشته و زخمی شدن صدها تن از نیروهای سودانی در یمن، دیگر به این کشور نیرو نخواهد فرستاد.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه سودانی الاحداث نیوز به نقل ازمنابع آگاه نوشت که دولت سودان رسما به عربستان سعودی ابلاغ کرده که از ماه آینده (ژوئن) نیروی جدیدی به برای همکاری با ائتلاف عربی ضد یمن نخواهد فرستاد.

به نوشته این روزنامه الکترونیکی سودان، این تصمیم با تفکر بسیار و در نتیجه کشته شدن ده ها تن و زخمی شدن صدها نفر از نیروهای سودانی در یمن اتخاذ شده است.

خارطوم در حال حاضر قصد خروج از ائتلاف سعودی را ندارد و در مرحله اول اعلام کرده که دیگر نیروی جدیدی به یمن اعزام نخواهد کرد. هنوز عکس العمل ریاض به این تصمیم اعلام نشده است.

این منابع همچنین به الاحداث نیوز گفته اند که سودان به دلیل عکس العمل های مردم این کشور که مخالف حضور نیروهای پیاده نظام کشور در یمن هستند قصد بازنگری در نقش و وظایف خود در ائتلاف سعودی را دارد که به موجب آن سودان در جنگ یمن تنها مشارکت لجستیک خواهد داشت و در اتاق عملیات کمک مشاوره ای ارائه خواهد کرد اما دیگر در عملیات های نظامی شرکت نمی کند.

"ابوالقاسم برطم" رئیس فراکسیون تغییر در پارلمان سودان به خبرنگار العالم گفت: اولین خواسته ما از دولت این است که نیروهای سودانی اعم از نظامی و لجستیک را از یمن بازگردانند. دوم این که در امور داخلی یمن دخالت نکند؛ و بالاخره سوم این که در سیاست های خارجی خود مراعات منافع سودان و ملت سودان را در اولویت قرار دهد.

از مارس 2015 سودان به بهانه بازگرداندن آنچه که حکومت قانونی خوانده شده بود، شروع به اعزام نیروهای زمینی و هوایی به یمن کرد.

کد خبر: 947168

وب گردی

وب گردی