ایسکانیوز: پس از نزدیک شدن  هرچه بیشتر نیروهای داعش  به مرزهای ترکیه و فرار ده‌ها هزار کرد به این کشور، رئیس جمهور ترکیه خواستار ایجاد منطقه حائل میان ترکیه و سوریه و عملیات زمینی علیه شبه نظامیان شد.
به گزارش روزنامه حریت، «رجب طیب اردوغان»، خواهان عملیات نیروهای زمینی در سوریه است. اردوغان در مصاحبه با روزنامه حریت تصریح کرد که حملات هوایی به تنهایی نمی‌توانند مشکل تروریسم را بطور قطعی از میان بردارد.
اردوغان در این گفت‌وگو پیرامون اعزام نیروهای زمینی ترکیه به سوریه سکوت کرد. با وجود آن افزود: «ترکیه به تمامی وظایف خود در این زمینه عمل خواهد کرد. در جایی که نیاز به ما باشد، حاضر خواهیم بود.»
در همین راستا پارلمان ترکیه، پنج‌شنبه (۲ اکتبر) درباره پیوستن این کشور به ائتلاف بین‌المللی علیه گروه داعش تصمیم خواهد گرفت.
نیروهای داعش در چندین منطقه موفق به تصرف گذرگاه‌های مرزی شده‌اند و در کنار مرز مشترک سوریه و ترکیه نیروهای خود را مستقر کرده‌اند. ترکیه و سوریه دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک هستند.
تا کنون هزاران کرد از شهر کوبانی که همچنان در تصرف داعش است به ترکیه گریخته‌اند. ترکیه شمار آوارگان را نگران کننده خوانده است.
اردوغان در این خصوص گفت که برای تامین امنیت پناهجویان و آوارگان باید منطقه حائلی میان سوریه و ترکیه ایجاد کرد و برای انجام آن باید از نیروهای زمینی بهره جست. رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که باید در این منطقه پرواز هوایی را نیز ممنوع اعلام کرد.
تاکنون ترکیه رسما در ائتلاف ضد داعش شرکت نکرده است، با وجود آن مقامات این کشور پس از فرازو فرودهای فراوان در مقطع کنونی تغییر موضع داده اند و تصمیم به مقابله با شبه‌نظامیان داعش گرفته‌اند.
کد خبر: 94717

وب گردی

وب گردی