موافق افزایش قیمت آب و برق نیستم/ اصلاح قیمت باید به صورت واقعی باشد

وزیر نیرو گفت: اصلا موافق گران کردن آب و برق، نیستم بلکه هر کالایی باید قیمت واقعی خود را پیدا کند هم چنین اگر ارزانی یک کالا موجب مصرف بی رویه شود این کار درستی نیست و خود مردم بعدا هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو، در حاشیه مراسم سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی های بهره برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که در خصوص عرضه کارهایی انجام شده است؟ و اینکه وحشت هایی در کشور در مورد آب ایجاد شده است، اظهار کرد: من با وحشت آفرینی موافق نیستم اینکه بگوییم ای مردم با همین شیوه که قبلا مصرف می کردید مصرف کنید اشکالی ندارد و همین می شود که به سمت شیرین سازی آب دریاها و بارور سازی ابرها حرکت می کنیم اما نباید گفت که برکت این خشکسالی به شیوه مصرف ما در کشاورزی، آب شرب و صنعت تأثیر می گذارد و اگر این موضوع را مطرح نکنیم، باید این آبهای جدید را بعد از صرف سال ها به مشک سوراخ بریزیم.
او تصریح کرد: مدیریت مصرف آب بیش از اقتدار سیاسی به تفاهماتی با مردم نیاز دارد، مردم و کشاورزان ما باید بدانند که اگر فقط ۱۰ درصد با انتخاب کشت مناسب، نکاشتن کشت هندوانه در مناطق کم آب و صادر نکردن آن به مناطق دیگر، انتخاب الگوهای مناسب بتوانند بهره وری از آب را بهبود ببخشند؛ به اندازه بیش از آنچه که ما در تمام صنعت و تمام شرب و بهداشت آب مصرف می کنیم آب خواهیم داشت البته این ها به معنای این نیست که به فکر تامین آب های جدیدی نیستیم.


اردکانیان گفت: حتما به دنبال تکنولوژی روز هستیم، ابرها را باور خواهیم کرد و آب های شور را با مطالعات زیست محیطی و اقتصادی شیرین خواهیم کرد اما نه به این قیمت که به نحوه آب موجود دست نزنیم.


وزیر نیرو در خصوص افزایش هفت درصدی قیمت آب گفت: به طور متوسط پول برق برای هر شهروند ممکن است به اندازه یک نان بربری در ماه افزایش پیدا کند و باید این صدا را به گوش مسئولان رساند.


او تاکید کرد: من اصلا موافق گران کردن نیستم بلکه هر چیزی باید قیمت واقعی خود را پیدا کند. اگر ارزانی یک کالا موجب مصرف بی رویه شود این کار درستی نیست و خود مردم بعدا هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد. اگر قیمت برق واقعی نشود و موجب شود در فصل تابستان با مصرف بی رویه مواجه شویم و با این کار کشور وارد چرخه خاموشی شود هزینه ای که تک تک مردم برای تحمل آن پرداخت خواهند کرد؛ به مراتب بیشتر از اصلاح آن است.


او ادامه داد: این افزایش قیمت با هدف اصلاح مصرف صورت می گیرد.

401

کد خبر: 947176

وب گردی

وب گردی