بارش شدید باران در 8  استان/ سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت روز دوشنبه  سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج تا اواخر وقت روز سه شنبه نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق می‌شود.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز از بارش شدید باران در هشت استان کشور خبر داد و گفت: یک سامانه بارشی جدید در اواخر وقت روز دوشنبه وارد کشور می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: شدت بارش طی امروز در 9 استان شامل در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات البرز مرکزی محسوس است. همچنین فردا تمرکز بارش‌ها در مناطقی چون شمال غرب، غرب و دامنه‌های مرکزی البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در 2 روز آینده سامانه بارشی همچنان در کشور فعال خواهد بود گفت: در این مدت در شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های مرکزی و غربی البرز، بخش‌هایی از مرکز و به طور ضعیف‌تر در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج تا اواخر وقت روز سه شنبه نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق می‌شود.

وظیفه ادامه داد: امروز در شمال شرق و شرق و طی فردا و پس فردا در شمال شرق و نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق شرقی کشور وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود و در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران در 2 روز آینده گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری، همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و در اواخر وقت وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. آسمان پایتخت در روز دوشنبه کمی ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۸ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

705

کد خبر: 947189

وب گردی

وب گردی