دعوای زرگری آخوندی و رحمانی فضلی/ وزارت راه از قانون تمکین کند

نماینده شازند با اشاره به اینکه اختلافات نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی به معضل تبدیل شده است، گفت: اینکه آخوندی بخشنامه بدهد و نه تنها با نظام مهندسی ساختمان بلکه با وزارت کشور به مشکل بخورد، نشان می دهد که بخشنامه آخوندی اشکال دارد و قانون رعایت نشده است.

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، با تاکید بر اینکه اختلاف بین نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه وشهرسازی رنگ و بوی اعمال سلیقه می دهد گفت: تاکنون مشاهده نشده که بخشنامه وزیری تا بدین اندازه با مشکل رو به رو شود و شرایط نشان می دهد که وزارت راه وشهرسازی در این مورد تا حدودی از قانون فاصله گرفته و رفتار سلیقه ای آن پر رنگ شده است.

وی با اعلام اینکه بهتر این بود که وزیر راه و شهرسازی در بخشنامه ای که صادر کرد، به قوانین هم توجه می کرد گفت: جای تعجب دارد که وزیر راه در حوزه ای دستور صادر می کند که با وزارت کشور مرتبط می شود.

نماینده شازند با تاکید بر اینکه یک وزیر نمی تواند به زیر مجموعه وزارتخانه دیگری دستور بدهد گفت: نتیجه این می شود که وزیر راه دستوری می دهد که وزیر کشور مخالف آن رای می دهد و از شهرداری ها می خواهد به دستور وزیر راه وشهرسازی توجه نکنند.

وی با ابراز تاسف از اخراج رییس نظام مهندسی تهران گفت: انتظار داشتیم این سوتفاهم که به چالش تبدیل شده، در قالب جلسات تخصصی به میزبانی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برطرف شود اما نه تنها این مهم صورت نمی گیرد بلکه کار به لجبازی کشیده می شود.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا تعلیق پروانه قربانخانی رییس نظام مهندسی تهران را منطقی می دانید گفت: اینها مواردی نیست که بتوان به سادگی در مورد آن نظر داد و باید در کمیسیون عمران نظر داده شود، اما وقتی دستوری داده می شود که با این حجم گسترده مخالفت واعتراض رو به رو می شود، یقینا اشکالاتی به آن وارد است.

وی اخراج رییس نظام مهندسی تهران را مساله دار توصیف کرد و گفت: اگر این تخلف در سراسر کشور رخ داده، باید روسای همه نظامهای مهندسی در سراسر کشور مخاطب باشند، اما اینکه تنها با رییس نظام مهندسی تهران برخورد می شود و بقیه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند، جای بحث و بررسی بیشتر دارد.

نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آخوندی فردی را جایگزین رییس فعلی کرده که عضو علی البدل نبوده و آیا وزیر می تواند رییس معرفی کند گفت: باید به اساسنامه مراجعه کرد. اما در قالب موارد نایب رییس جایگزین می شود و تا زمان تشکیل جلسه و انتخاب رییس جدید، باید نایب رییس امور را به دست بگیرد و پس از آن نیز هیات مدیره باید رییس جدید را انتخاب کند.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری ریاست یک تشکل با انتخاب اعضای هیات مدیره صورت می گیرد گفت: اینکه وزیر بخواهد نظری بدهد و نظر خودش را به صورت دستور تحمیل کند، درست نیست مگر آنکه اساسنامه نظام مهندسی این اختیار با به وزیر راه وشهرسازی داده باشد.

ابراهیمی از وزیر راه و شهرسازی خواست به این حاشیه ها پایان دهد و گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می تواند محلی برای پایان داده به این ماجرا باشد تا اگر مشکل قانونی وجود دارد، قانون وضع شود و اگر تخلفی صورت گرفته، به آن رسیدگی شود. اما اینکه بدون رجوع به قانون دستوری صادر شود، برای قوه مجریه خوب نیست زیرا وظیفه دولت، اجرای قانون است.

301

کد خبر: 947196

وب گردی

وب گردی