تورم بخش خدمات ۸.۹ درصد شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت تولید کننده بخش­ های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در سال١٣٩٦ برابر است با ٢٤٢,٦ که نسبت به سال قبل٨.٩ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شاخص کل قیمت تولید کننده بخش­ های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در سال١٣٩٦ برابر است با ٢٤٢,٦ که نسبت به سال قبل ٨.٩ درصد افزایش یافته است.

شاخص قیمت تولید کننده بخش ­های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گری های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­ های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی». گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش­ های خدمات بصورت فصلی و سالانه منتشر می­شود.

شاخص کل قیمت تولید کننده بخش­ های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در سال١٣٩٦ برابر است با ٢٤٢,٦ که نسبت به سال قبل٨.٩ درصد افزایش یافته است.

برخی از تغییرات شاخص بخش ­های خدمات نیز به شرح ذیل است:

- شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در سال١٣٩٦ برابر است با ٢٨٨,٩ ، که نسبت به سال قبل ١١,٢ درصد افزایش یافته است.

-شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در سال١٣٩٦ برابر است با ٣١٨,٨ که نسبت به سال قبل٩.٧درصد افزایش یافته است.

منبع: مهر

401

کد خبر: 947205

وب گردی

وب گردی