نفت آمریکا رکورد زد/ قیمت ۲ درصد جهش کرد

درحالی‌که عرضه در بازارهای جهان بسیار محدود شده است و بازار منتظر خبرهایی از واشنگتن در مورد تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران است، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ با پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (صبح شنبه به وقت تهران)، درحالی‌که عرضه در بازارهای جهان بسیار محدود شده است و بازار منتظر خبرهایی از واشنگتن در مورد تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران است، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کردند.

باب یاگر، مدیر شرکت میزوهو، با اشاره به ضرب‌الاجل ۱۲ می که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ برای اروپاییان تعیین کرده است که یا توافق هسته‌ای با ایران را اصلاح کنند، یا آمریکا از آن خارج می‌شود، می‌گوید: تیتر مهم ۱۲ می، ایران و ترامپ، باعث تقویت بازار شده است.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی ۱.۲۹ دلار یا ۱.۹ درصد جهش کرد و روز جمعه خود را با قیمت ۶۹.۷۲ دلار به پایان رساند. که این بالاترین قیمت بسته شده آن از ۲۶ نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون است. در اواسط جلسه دیروز قیمت دابلیوتی‌آی به ۶۹.۹۷ دلار رسید که بهترین رکورد میان‌جلسه‌ای آن از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.

دابلیو تی آی این هفته خود را با سود ۲.۳ درصدی به پایان برد.

قیمت نفت برنت ۱.۲۵ دلار یا ۱.۷ درصد جهش کرد و در قیمت ۷۴.۸۷ دلار به کار خود پایان داد. در جلسه دیروز قیمت نفت برنت تا ۷۴.۹۰ دلار هم بالا رفت. برنت این هفته توانست تنها ۰.۳ درصد سود به دست آورد.

وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه اعلام کرد که خواسته‌های آمریکا برای تغییر توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، غیرقابل قبول است. ترامپ گفته بود که متحدان اروپایی باید ایرادهای وحشتناک توافق هسته‌ای را تا ۱۲ می برطرف کنند.

تحلیل‌گران ای‌زدبانک، دنیل هاینس و سونی کوماری، در یادداشتی برای مشتریان خود نوشتند: ما انتظار داریم که بازار در نیمه دوم ۲۰۱۸ بیش از این هم محدود شود.

آنها می‌گویند با توجه به افزایش ریسک‌های ژئوپولیتیکی و محدود شدن عرضه نفت، قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۸ به ۸۰ دلار می‌رسد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 947227

وب گردی

وب گردی