به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری و رسانهای سیویکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران،حسن محمودی در نشست «تبلیغات کتاب و اثر آن در فروش» که به همت انجمن صنفی داستاننویسان در سالن فرهنگوران نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، اظهار کزد: هیچ خالق اثر بزرگی را سراغ نداریم که خودش برای اثرش تبلیغ کرده باشد.
وی ادامه داد: این وظیفه برعهدهی ناشر است و در شأن نویسنده نیست که برای کتاب خود تبلیغ تجاری کند.
محمد طلوعی نیز در ادامه این نشست ضمن اشاره به تغییرات شرایط امروز جامعه، گفت: الان بستری فراهم شده که با استفاده صحیح از شیوههای مناسب تبلیغاتی، یک اثر و نویسنده می تواند به اوج توجه و فروش دست پیدا کند.
وی با اشاره به رویهی موجود در کشورهای پیشرفته گفت: در حالی که نویسندگان ما 12درصد حق تالیف دریافت میکنند نویسندگان امریکایی چیزی حدود 5 درصد میگیرند ولی با توجه به تبلیغ و فروش بالای کتاب به لحاظ مالی دستاورد بهتری نسبت به مولفان ما دارند.
طلوعی در پایان خواستار تصریح قانون در گنجاندن سهم ناشر در تبلیغات شد.
سیویکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار میشود.
503