مشترکان بدمصرف با قطع انشعاب آب مواجه می‌شوند/ توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب در برخی از استان‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در گام اول مشترکان بدمصرف آب جریمه می‌شوند و در صورت ادامه، انشعاب آنها قطع خواهد شد.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا افزایش تعرفه آب در جهت جبران درآمد شرکت هایی که قبلا اعلام شد ورشکسته شده اند خواهد بود، گفت: موضوع افزایش تعرفه آب به معنای افزایش درآمد نیست، ما کمتر از 50 درصد قیمت تمام شده را دریافت می کنیم و این افزایش برای مشترکین بد مصرف و کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: در مصوبه هیات وزیران ماده 8، موضوع تشکیل کارگروه و سازگاری کم آبی هم این موضوع ذکر و مورد بررسی قرار گرفته است، در حقیقت عدم رعایت الگوی مصرف توسط برخی از مشترکین باعث ایجاد اجحاف در حق باقی مشترکین کم مصرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: در گام اول مشترکان بدمصرف جریمه می‌شوند و در صورت ادامه انشعاب آنها قطع خواهد شد.

جانباز با اشاره به پیشنهادی که هفته گذشته به کارگروه تخصصی ارائه داده شده است، گفت: شاید هفته آینده این موضوع تصویب و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: افزایش قیمت به صورت پلکانی است، در ابتدا این افزایش قیمت بین 10 تا 20 درصد خواهد بود و در پله های بالا به قیمت تمام شده خواهیم رسید.

جانباز در ادامه با اشاره به کمبود بارش در کشور و نیز توصیه به مشترکان اظهار کرد: از مردم تشکر می کنم که همیشه ما را همراهی کردند. در حال حاضر درصد کمی از مشترکین ما بد مصرف هستند و عمدتا بیش از 75 درصد از مشترکین مخصوصا در شهرهایی که دچار تنش هستیم الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند در واقع ما با مدیریت فشار، موضوع کاهش آب بدون درآمد یا مدیریت مصرف را هماهنگ می کنیم و اینکه این شرایط سخت را تحمل می کنند، بیشترین همراهی است.

او ادامه داد: ما در برخی از استان ها مشغول توزیع تجهیزات کاهنده مصرف هستیم که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و بعدها در قبوض آب به صورت درازمدت کسر خواهد شد، این تجهیزات حدود 20درصد از مصارف خانگی را کاهش خواهد داد.

جانباز خاطرنشان کرد: توصیه ما به مشترکین در چند ماه آینده رعایت شرایط کم آبی است و ما با کاهش 20 درصدی مصرف می توانیم اقدام به مدیریت پیک مصرف کنیم.

او در پایان در خصوص سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی آب و فاضلاب اظهار کرد: فلسفه نمایشگاه این است که ما شرکت هایی با مقیاس کوچک را دور هم جمع کردیم تا موضوع حمایت از تولیدات داخلی را در دستور کار خود قرار دهیم. تقریبا در بخش آب منهای تجهیزات، ابزار دقیق کل تولیدات مورد مصرف در سامانه ها را تولیدکنندگان ایرانی می سازند و نقش ما باید تلفیق شرکت های دانش بنیان یا کسانی که سرمایه دارند و بازار را می شناسند، باشد تا این شرکت ها قادر به تبدیل تولیدات خودشان از مرحله پایلوت یا مقیاس کوچک به تولید صنعتی باشند.

402

کد خبر: 947274

وب گردی

وب گردی