عالیجناب فیوفان: جنگ عامل فشار انسان بر طبیعت شد

مترو پلیت قازان و تاتارستان جمهوری فدراسیون روسیه در یازدهمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس روسیه گفت: جنگ، بحران‌های سیاسی و اجتماعی، بازسازی ساختارهای تاریخی و امثال آن عامل فشار انسان بر طبیعت شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عالیجناب فیوفان، مترو پلیت قازان و تاتارستان جمهوری فدراسیون روسیه در آغاز سخنان خود، نامه پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه در باره یازدهمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس روسیه را قرائت کرد که در آن به قرار گرفتن مسئله محیط زیست و ظهور خودکامگی انسانی اشاره دارد.

وی همچنین، بیان کرد: بحران محیط زیست همیشه به دنبال بحران‌های دیدگاهی به وجود می‌آید و این بحران در دوران رنسانس پیدایش کرد.

عالیجناب فیوفان افزود: در واقع زمانی که عصر خودکفایی انسان به وجود آمد و منجر به تغییر رفتار انسان به محیط خودش شد.

وی ادامه داد: جنگ، بحران‌های سیاسی و اجتماعی، بازسازی ساختارهای تاریخی و امثال آن، منجر به فشار انسان بر طبیعت شدند.

عالیجناب فیوفان با اشاره به اهمیت برگزاری یازدهمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس روسیه گفت: این تلاش دو مذهب جهانی به نمایندگی از ایران و برادران ارمنی و کلیسای ارتدوکس روسیه و مهمتر از همه نیاز تغییر نه تنها به تکنولوژی، آنچه که در تفکر انسان‌‌هاست باید تغییر یابد.

بنابر اعلام این خبر، در این دور از گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت که به مدت سه روز برگزار می‌شود، اندیشمندان دو طرف مباحث و مقالات متعددی را با عناوینی نظیر اخلاق محیط زیستی از دیدگاه اسلام و مسیحیت، امنیت اجتماعی ناهمکیشان و دین و محیط زیست به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

هیأت کلیسای ارتدوکس روسیه در جریان سفر خود به جمهوری اسلامی ایران از شهر مقدس قم بازدید و با برخی شخصیت‌های دینی و دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

500

کد خبر: 947286

وب گردی

وب گردی