موشه یعلون: روسیه علیرغم حمایت از ایران و حزب‌الله، دشمن ما نشده است

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روسیه علیرغم حمایت از محور شیعی در غرب آسیا، تبدیل به دشمن این رژیم نشده و مسکو می‌تواند از تنش میان تل‌آویو با ایران و حزب‌الله بکاهد.

به گزارش ایسکانیوز، «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیوینستی اعلام کرد، روسیه با وجود اینکه از «محور شیعی» در خارومیانه حمایت می‌کند ، به دشمن این رژیم تبدیل نشده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، یعلون در ادامه، ورود روسیه به غرب آسیا از جمله سوریه را نکته‌ای مثبت خواند و گفت: این اتفاقی مثبت است زیرا روسیه به طرفی تبدیل شده که ما در اسرائیل می‌توانیم هنگام بحران‌ها (در غرب آسیا) به او مراجعه کنیم و درش را بکوبیم، مسکو این امکان را دارد که از تنش (اسرائیل) با ایران و حزب الله بکاهد.

وی ادامه داد: بیایید از امور منفی شروع کنیم، به نظر می‌رسد روسیه در کنار محور شیعی ایستاده است و بشار اسد و دولتش را به علاوه ایران و حزب الله حمایت می‌کند. علیرغم اینکه ما می‌دانیم روابط مستقیمی میان دولت روسیه و حزب‌الله وجود ندارد اما این جنبش (حزب‌الله) در بسیار از موارد استفاده‌کننده نهایی از سلاح‌هایی است که روسیه آنها را به سوریه داده است مثلا در جنگ دوم لبنان از موشک‌های ضد تانک روسی علیه ما استفاده شد؛ این هم تاثیر منفی مداخله روسیه در وضعیت سوریه است.

جنگ دوم لبنان همان جنگ 33 روزه است؛ دشمن صهیونیستی در 12 ژوئیه تا 14 اوت 2006 با همراهی علنی -به تعبیر خودشان- عرب‌های میانه‌رو و کشورهای اروپایی و آمریکا به لبنان حمله کرد.این حمله که 33 روز طول کشید علیرغم خسارت‌های بسیار جانی و مالی در بیروت و مناطق جنونی، اما با پیروزی حزب الله و رئیس‌جمهور لبنان در آن زمان «امیل لحود» و اعتراف رژیم صهیونیستی به این موضوع به پایان رسید.

منبع: فارس

302

کد خبر: 947297

وب گردی

وب گردی