قدیانی: مصلی با استاندارهای نمایشگاهی فاصله دارد/بخش کودک همیشه مظلوم است

مدیر انتشارات قدیانی با بیان اینکه بخش کودک در نمایشگاه کتاب همیشه مظلوم بوده است، گفت: مصلی از نظر تکمیل نبودن سازه های نمایشگاهی، تفاوتی با شهر آفتاب ندارد و مسئولان اجرایی نمایشگاه توجه لازم را به این بخش ندارند.

نادر قدیانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره آشفتگی بخش کودک و نوجوان در مصلی امام خمینی(ره) گفت: مصلی امام خمینی (ره) در مقایسه با شهر آفتاب نقاط قوت های بسیار خوبی از جمله واقع شدن در مرکز شهر و داشتن امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان را داراست.

وی با اشاره به دوره های قبلی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، افزود: مصلی امام خمینی (ره) نسبت به بیستمین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، تکمیل تر شده و از امکانات بهتری برخودار شده است اما باز هم برای رسیدن به استاندارد فضای نمایشگاهی فاصله زیادی دارد.

ناشر برتر سال 96 اضافه کرد: مصلی امام خمینی (ره) از نظر تکمیل نبودن سازه های نمایشگاهی، تفاوتی با شهر آفتاب ندارد و متاسفانه بخش کودک همیشه مظلوم بوده و مسئولان اجرایی نمایشگاه توجه لازم را به این بخش ندارند.

وی در این باره افزود: بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه سی و یکم در سه بخش مختلف، رواق شرق، بخشی در صحن و قسمتی زیر چادر به صورت پراکنده واقع شده که همسطح نبوده و از امکانات خوبی برای استفاده از کودکان برخوردار نیست.

بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه سی و یکم در سه بخش مختلف، رواق شرق، بخشی در صحن و قسمتی زیر چادر به صورت پراکنده واقع شده که همسطح نبوده و از امکانات خوبی برای استفاده از کودکان برخوردار نیست

این ناشر در مورد تحقق شعار سال در راستای حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: بحث حمایت از تولید داخل براساس سخنان مقام معظم رهبری یقینا شامل نویسندگان، تصویرگران و ناشران نیز می شود ولی به آن معنا نیست که از حوزه ترجمه دور باشیم.

وی افزود: در حوزه کتاب خردسال به اندازه کافی داستان، شعر و تصویرسازی های خوب از نویسنده ها و شاعران ایرانی داریم بنابراین در این زمینه غنی هستیم اما در گروه سنی نوجوان و بزرگسال، تالیف بسیار پایین است.

قدیانی گفت: کتاب های علمی، آموزشی و دانشگاهی بخصوص در حوزه علوم پزشکی، ترجمه هستند البته هر دو مقوله تالیف و ترجمه در کنار یکدیگر دارای اهمیت هستند و به دلایلی با توجه به شرایط کشور، غلبه آثار ترجمه در سنین نوجوان، بیشتر است.

وی در مورد پایین آمدن تیراژ کتاب ها در سال های اخیر، اظهار داشت: این امر وابسته به چندین علت از جمله نبودن محل عرضه فروش کتاب در مناطق مختلف شهری است که نیاز به حمایت شهرداری و دولت دارد.

این مدیر انتشاراتی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به عناوین زیاد کتاب و محل عرضه کمتر، طبیعی است، عناوین جدید باعث کمرنگ شدن نقش تیراژ می شود ولی در مجموع امیدارم روندی که در چند سال اخیر برای احداث کتاب فروشی های بزرگ پی گیری شده باعث بالاتر رفتن تیراژ کتاب ها شود.

502

کد خبر: 947314

وب گردی

وب گردی