بارش شدید بهاری  در راه است

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشورگفت: از اواخر روز دوشنبه 17 اردیبهشت سامانه بارشی فعالی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود.

احد وظیفه، در گفتگو با ایسکانیوز از فعالیت سامانه بارشی در کشور از امروز خبر داد گفت: از امروز یکشنبه رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت با احتمال تگرگ در شمال‌غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های واقع در البرز غربی، مرکزی و شرقی و بارش پراکنده در برخی نقاط شرق و جنوب‌شرق رخ خواهد داد.

وی گفت: شدت بارش در این روز در آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، شمال خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران خواهد بود.

احد وظیفه افزود: روز دوشنبه 17 اردیبهشت از میزان ابرناکی و بارش در کشور کاسته شده و تنها بارش پراکنده در برخی نقاط شمال‌شرق و شرق رخ خواهد داد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می شود ادامه داد: این سامانه مجدداً سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت با احتمال تگرگ می‌ شود و روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

وی شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را امروز مواج پیش‌بینی کرد و افزود: امروز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

705

کد خبر: 947317

وب گردی

وب گردی