اواخر اردیبهشت ماه ،سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سیاست های جدید این دانشگاه، تدوین نقشه راه، هدف گذاری، برنامه ریزی و تدوین سند راهبردی فرهنگی را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین نشست شورای هماهنگی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری و معاونان فرهنگی و دانشجویی مرکز استان ها و واحدهای جامع این دانشگاه، در کتابخانه دکتر حسن حبیبی واحد علوم و تحقیقات تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست به بیان مهم ترین اولویت های فرهنگی این دانشگاه در سال جاری پرداخت.

وی گفت: تببین سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، هم اندیشی و هم افزایی فکری، تجربی و فرهنگی برای ترویج شیوه های انقلابی گری، تبیین برنامه های ملی فرهنگی و دانشجویی و تقسیم کار استانی به ویژه برنامه های تابستان و نیز برگزاری کارگاه های تخصصی درباره مسائل فرهنگی دانشگاه، از مهم ترین محورهای تشکیل این نشست است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: تغییر و تحول در ستاد و صف، یکی از مهم ترین اقدام های مربوط به حوزه فرهنگی بود که طی یک سال اخیر و در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت.

دکتر کلانتری ادامه داد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سیاست های جدید این دانشگاه، تدوین نقشه راه، هدف گذاری و برنامه ریزی و در نتیجه، تدوین سند راهبردی فرهنگی را در دستور کار خود قرار داد.

وی همچنین به حفظ فضای عمومی دانشگاه به عنوان دانشگاه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید باید ضوابط و مقررات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت محترمانه به دانشجویان اطلاع داده شود تا از قوانین مربوط، آگاه شوند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم شبکه سازی در فضای فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه برای پیشبرد اهداف، اضافه کرد: نیروهای فرهنگی باید به درستی انتخاب شوند؛ نیرویی که انقلابی باشد، متوجه حرکت باشد، باانگیزه باشد و خسته نباشد. در واقع برای تحول فرهنگی در دانشگاه، باید کار را از خودمان شروع کنیم.

کلانتری با بیان اینکه در فضای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، کار ویترینی صرف مد نظر نیست، توضیح داد: کانون های قرآن و عترت، گروه های معارف اسلامی، مساجد، بسیج استادان، بسیج دانشجویی، تشکل های دانشجویی، کانون های فرهنگی و هنری که در چارچوب قانون تشکیل شده اند، هیات های مذهبی، دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، فعالان نشریه های دانشجویی، نمایندگان رئیس دانشگاه در هیات های نظارت بر تشکل های دانشجویی، مدرسان دروس آشنایی با قرآن کریم و وصایای امام خمینی (ره), جمعیت شاهد و ایثارگران و همچنین فعالان ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، شبکه بزرگ فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل خواهند داد و انشاالله به یک لشکر فرهنگی تبدیل می شوند که می توانند فضای دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهند.

وی آموزش های متمرکز از طریق برگزاری اردوهای معرفتی (همچون اردوی شمیم معرفت)، تشکیل نشست های آموزشی متمرکز در سطح کشور، اردوی راهیان نور، پیاده روی اربعین، برگزاری جشنواره های قرآنی و دینی و همچنین توجه به موضوع ازدواج دانشجویی را از دیگر اولویت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری برشمرد.

کلانتری، سند راهبردی فرهنگی این دانشگاه را مبنای حرکت فرهنگی در سال جاری عنوان و تاکید کرد: باید پاتوق اندیشه در دانشگاه ایجاد و در این فضا، درباره مسائل روز کشور بحث و تبادل نظر شود.

در ادامه این نشست، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره سند راهبردی فرهنگی این دانشگاه به گفت و گو و تبادل نظر با معاونان فرهنگی و دانشجویی مرکز استان ها و واحدهای جامع پرداخت.

نصیری گفت: این سند که بر اساس اسناد فرهنگی بالادستی نظام، تنظیم شده، به احتمال زیاد تا پایان هفته نهایی و به تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد.

در این نشست، دکتر کمیل خجسته کارشناس امور رسانه و فضای مجازی نیز درباره موضوع غلبه گفتمانی و چگونگی مبارزه با جنگ روانی و رسانه ای دشمن، با معاونان فرهنگی و دانشجویی مرکز استان ها و واحدهای جامع به گفت و گو پرداخت.

خجسته به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار سالانه با دانشجویان و آتش به اختیار بودن در حوزه فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: قطعا فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی عرصه ها از جمله حوزه فرهنگی، چراغ راه است.

این نشست دو روزه، امروز با برگزاری کارگاه های تخصصی در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات به پایان می رسد.

204

کد خبر: 947339

وب گردی

وب گردی