۴۱ برنامه پیشگیری از وقوع جرم در استان سمنان اجرا می شود

دادستان مرکز استان سمنان گفت: در سال جاری ۴۱ برنامه با موضوعات مختلف در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، حیدر آسیابی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ضمن تاکید بر ضرورت نگاه ویژه تمام دستگاه‌ها به مقوله کاهش وقوع جرم، تصریح کرد: در سال جاری ۴۱ عنوان برنامه با این موضوع اجرا می شود که البته موفقیت های این زمینه منوط به همراهی تمام آحاد مردم و همچنین دستگاه های اجرایی و فرهنگی است.

وی افزود: ویژه برنامه های پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان در سال جاری، خانواده، مواد مخدر، سوانح جاده ای، اراضی عمومی و آگاهی بخشی عمومی خواهند بود.

دادستان مرکز استان سمنان همچنین گفت: سمنان یکی از امن ترین استان‌های کشور است و همین موضوع موجب شده تا سال گذشته در بسیاری از بخش ها با کاهش جرم مواجه باشیم که این نوید روزهای خوبی را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در این استان می دهد.

پیشگیری از وقوع جرم در جامعه وظیفه همگانی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان نیز در این جلسه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را وظیفه همه دستگاه های اجرایی دانست و با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا آسیب های اجتماعی در جامعه کنترل شود، افزود: این استان توانست از نظر ورودی پرونده ها به دادگستری کاهش داشته باشد.

علی دارینی همچنین گفت: استان سمنان تنها استان کشور است که در زمینه کاهش پرونده های حقوقی مقام نخست را از آن خود کرده است.

وی تدوین برنامه های عملیاتی و پیشگیری از خشونت، برگزاری کارگاه های مختلف مهارتهای اجتماعی، سبک زندگی، مهارت های تربیت فرزندان، استمرار اجرای پروژه های ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در مدارس، اجرای طرح ارتقای توانمندی نظام نظارت انتظامی و بازرسی در صیانت از منابع آب را از جمله برنامه های این معاونت در سال جاری عنوان کرد.

در این نشست همچنین درباره اجرای طرح ملی نماد در مدارس که به میزبانی ۱۲ مدرسه در دو شهرستان استان سمنان اجرا می شود، بحث و تبادل نظر شد.

901/900

کد خبر: 947361

وب گردی

وب گردی