ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس شاهد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح خودارزیابی مدیران مدارس شاهد، بروز رسانی بانک اطلاعات جامعه هدف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران استان‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد یادگیرانه را از جمله اقدامات در حال انجام در زمینه ارتقای کیفیت عملکرد مدارس شاهد دانست و گفت: راه‌اندازی رشته «کاردانش ضمیمه» در مدارس شاهد نیز برای اولین بار انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا رزاقی با اشاره به کیفی سازی مدارس شاهد گفت: استانداردسازی و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس شاهد در آخرین اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته است و ما در همین راستا برنامه‌هایی را ترتیب داده‌ایم که بتدریج اجرایی می‌شوند.

وی افزود: اجرای طرح خودارزیابی مدیران مدارس شاهد، بروز رسانی بانک اطلاعات جامعه هدف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران استان‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد یادگیرانه از جمله اقدامات در زمینه ارتقای کیفیت عملکرد در مدارس شاهد هستند.

مدیرکل امور شاهد وایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راه‌اندازی رشته کاردانش ضمیمه در مدارس شاهد که برای اولین بار انجام خواهد شد، آموزش مهارت‌ها و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را دنبال می‌کند گفت: تلاش می‌کنیم این برنامه از سال تحصیلی آتی اجرایی می‌شود.

رزاقی آماری از ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷۹ هزار دانش آموز در ۱۳ هزار و ۸۹۴ کلاس درس شاهد تحصیل می‌کنند و ۲۹۲ مدرسه ایثارگران نیز ۴۰ هزار دانش آموز دارند و در مجموع حدود ۷۰درصد دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس شاهد تابع شرایط خاص طرح شاهد هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲۷ هزار جانباز، ۳۶ هزار دانش آموز شهید، ۱۶۰۰ همسر و ۱۵ هزار فرزند شهداء، ۷۶۰۰ برادر و ۹۰۰۰ خواهر و ۱۶۳ مادر شهید جزو جامعه ایثارگران آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل امور شاهد وایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: مسئولیت پذیری از ویژگی‌های بارز معلمی است؛ وی یاددهندگی، پرورش و پردازندگی را راهبری می‌کند و انسانی است که نسبت به آفرینش، پدیده‌ها، رشد، پرورش ، یادگیری و کمال دارای نگاهی ژرف است و تلاش می‌کند تا یادگیرندگان مرتبط با حوزه فعالیت اختصاصی و عمومی خود را آگاهی بخشد و اندیشیدن بیاموزد و پرورش دهد.

رزاقی ادامه داد: از این رهگذر وی قادر است با درک شرایط و موقعیت‌ها مسئولیت خویش را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به کارکرد سه گانه معلم مبنی بر آموزش چگونه اندیشیدن، انتقال مجموعه اطلاعات و موضوعات متناسب با نیاز و سن مخاطب و آموزش نوع زیستن و کسب مهارت‌ها در زندگی گفت: در کارکرد اول معلم شیوه اندیشیدن و نحوه ورود وی به مسئله و فائق آمدن بر آن و به عبارتی ماهیگیری را به دانش آموز منتقل می‌کند؛ در کارکرد دوم معلم متناسب با شرایط رشدی و درک دانش آموز، اطلاعات و عقاید خود را به شکل مطلوب و قابل فهم به آنها منتقل می‌کند.
ایسنا
706

کد خبر: 947373

وب گردی

وب گردی