افزایش کیفیت کالاهای داخلی  مستلزم همکاری دانشگاه با صنعت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در مورد کیفیت کالا که مستلزم همکاری دانشگاه با صنعت است ما به دنبال این هستیم که از طریق شرکت های دانش بنیان کیفیت تولیدات کارخانه ها را افزایش دهیم تا توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند.

دکتر عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: واحد تبریز همانند سایر واحد ها و در راستای سیاست گذاری های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله بخشنامه ممنوعیت خرید کالای خارجی به دنبال این است که در تمام خرید هایش از کالای ایرانی استفاده کند و ما کالای ایرانی را در تمامی خرید ها، زمینه ها و بخش های مختلف ترجیح می دهیم و ان شاء الله این فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دانشگاه محقق خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث فرهنگ سازی در خصوص مصرف کالای ایرانی هم کارهای فرهنگی خوبی توسط معاونت فرهنگی و کانون های دانشجویی در حال انجام است و ان شاء الله این فرهنگ در میان دانشجویان و اساتید عمومیت پیدا خواهد کرد و در ادامه سال شاهد رونق گیری خرید کالای ایرانی خواهیم بود.

جوانپور ادامه داد: این پروژه با حمایت مسئولین امکان پذیر است که جلوی ورود کالاهای خارجی را بگیرند و برای آن تعرفه های سنگین وضع کنند، در مورد کیفیت کالا هم که مستلزم همکاری دانشگاه با صنعت است ما به دنبال این هستیم که از طریق شرکت های دانش بنیان کیفیت تولیدات کارخانه ها را افزایش دهیم تا توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند و در حال حاضر ما به دنبال ایجاد کلینیک صنعت در دانشگاه به منظور افزایش کیفیت کالا های داخلی هستیم و این ها از وظایف دانشگاه است و الان ارتباط با صنعت و معدن استان نیز برقرار شده و در آینده ای نزدیک شاهد همکاری بین دانشگاه و جامعه صنعت استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در رابطه با درآمد های غیر شهریه ای تصریح کرد: ما درآمد های غیر شهریه ای شروع کردیم البته ابتدا باید زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم و در حال بررسی پتانسیل های دانشگاه مثل پارک های زیست فناوری، زمین های مازاد، ساختمان های مازاد و غیره در غالب تفاهم نامه با بعضی از نهاد ها هستیم و در این راستا برنامه ای هم تدوین کردیم که از اولویت های کاری ما هست و به محض آماده شدن به اطلاع رسمی خواهد رسید.

او افزود: در حال حاضر علاوه بر بستن قرار داد با تعدادی از شرکت ها و صنایع استان و همچنین نظام مهندسی استان و نظام مهندسی کشاورزی، در بحث آموزش های کاربردی دانشجویان با چند نفر از مسئولین استان تفاهم نامه امضا کردیم که در هفته آینده یک یا دو مورد آن اجرا خواهد شد.

دکتر جوانپور در رابطه با برنامه های دانشگاه در ماه مبارک رمضان ادامه داد: در این ماه همانند سال های گذشته علاوه بر برنامه های رادیویی و فرهنگی مثل کلاس های قرآن برای کارکنان و اعضای هیأت علمی، برنامه شبی با قرآن و شب های قدر را هم در مسجد دانشگاه خواهیم داشت و با توجه به تعطیلی کلاس های درسی و اینکه امتحان ها هم عمدتا بعد از ماه مبارک برگزار خواهد شد برنامه ی افطاری نخواهیم داشت هم چنین سعی خواهیم کرد تا در ایام امتحانات تمهیدات و امکانات لازم را برای کسانی که از شهر های دور می آیند فراهم کنیم.

دکتر جوانپور در رابطه با راه اندازی یک تلویزیون اینترنتی به منظور معرفی و شناسایی بهتر دانشگاه آزاد گفت: واقعا دانشگاه آزاد با این تنوع ماموریتی و کار های بزرگ و بسیار خوبی که انجام می دهد نیازمند اطلاع رسانی مناسب است و یکی از راهکار های آن راه اندازی تلویزیون اینترنتی است که خوشبختانه دوستان اقدام کردند و ما هم استقبال می کنیم. همچنین از کسانی که پیگیر و بانی آن هستند تشکر می کنیم.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 947382

وب گردی

وب گردی