جوادی‌آملی:  گاهی میان اثر و صاحب اثر فرسنگ‌ها فاصله است

در دیدار حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی با قائم‌ مقام نمایشگاه کتاب تهران بر لزوم حضور پررنگ مولفان در نمایشگاه کتاب جهت ارتباط بیشتر با مخاطبان تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی عصر روز گذشته شنبه 15 اردیبهشت با حضور در سالن تشریفات نمایشگاه کتاب اظهار داشت: حضور مولفان در نمایشگاه کتاب در رونق بازار کتاب بسیار موثر است. در این نمایشگاه تعامل مثبتی میان مولفان و ناشران صورت می‌گیرد و تصور می‌کنم بهتر است از صاحبان اثر بیشتر دعوت به عمل آید. در این صورت ابهامات و نقدهایی که افراد در مورد کتاب‌ها دارند حل می‌شود.

وی ادامه داد: آیت‌الله جوادی‌آملی در مورد مرحوم علامه طباطبایی می‌گفت ایشان با یک ملحد 8 ساعت گفت‌وگو کرد آن ملحد پس از آن اعلام کرد توسط علامه موحد شده است. بنابراین ارتباط متفکران با مردم بسیار مفید است.

فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتفاقی کلیدی است و با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست گفت:. ما باید رویدادهایی مثل نمایشگاه کتاب تهران را گرامی ‌بداریم اما منظور از گرامیداشت رفت و آمدهای تشریفاتی نیست؛ بلکه منظور از گرامیداشت دستاوردهایی است که در رشته‌های مختلف علوم به نمایش گذاشته می‌شود. وقتی کسی کتاب می‌نویسد، مشخص است که پیش از آن صد کتاب خوانده که دارای این توانایی شده است.

وی تاکید کرد: گاهی میان اثر و صاحب اثر فرسنگ‌ها فاصله است اما اگر به وسیله‌ی ارتباط مستقیم با صاحب اثر فاصله‌ها را کم کنیم، راحت‌تر به عمق مفاهیم دست می‌یابیم و بُعد بین‌المللی نمایشگاه کتاب تا حد زیادی توسعه یافته است

قائم‌مقام سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این نشست با اشاره به تغییر مکان نمایشگاه کتاب به مصلی اظهار داشت: به دلایلی نظیر دسترسی‌های کم مردم به شهر آفتاب و مشکلات باد و باران به مصلی بازگشتیم. البته شهر آفتاب مزایایی نظیر ترافیک کمتر داشت اما به نظر می‌رسد مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مناسب‌تر است.

امیرمسعود شهرام‌نیا اضافه کرد: درخصوص حضور مولفان تلاش کرده‌ایم از همه‌ی سلیقه‌های فکری و سیاسی در نمایشگاه دعوت به عمل آوریم. نمایشگاه کتاب کمابیش این مسیر را رفته و مورد توجه بسیاری از اهل دانش قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما امسال پذیرای حدود 53 کشور خارجی در نمایشگاه هستیم. صربستان مهمان ویژه است و اهالی فرهنگ از کشورهایی چون عمان، ایتالیا، مکزیک، چین و سایر کشورها به نمایشگاه کتاب آمده‌اند. به همین خاطر بُعد بین‌المللی نمایشگاه کتاب تا حد زیادی توسعه یافته است.

براساس این خبر، سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 947419

وب گردی

وب گردی