حسن عباسی: سازمان سینمایی حوزه هنری جایگاه راهبردی دارد

کارشناس مسائل استراتژیک از سازمان سینمایی حوزه هنری، گفت: سازمان سینمایی حوزه هنری را یک جایگاه راهبردی و کاربردی و مستقل شبیه سونی پیکچرز می دانیم. مجموعه بزرگی که غیر از فیلم سینمایی، سریال می سازند، انیمیشن می سازند، بازی های کامپیوتری را پشتیبانی و پیاده سازی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک از سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن بازدید از این سازمان و آشنایی با برنامه های این مجموعه در جمع مدیران سینمایی حوزه هنری به تماشای چند نمونه از محصولات تولیدی این سازمان نشست.

همچنین وی ضمن قدردانی از دستاوردهای این مجموعه در تولیدات خود در سال­ های اخیر، اظهار کرد: 75 درصد باید تمرکزمان را روی موج دوم رسانه‌ای یعنی کارهای تولیدی بگذاریم که متاسفانه ما منفعل روبروی پرده ایستاده ایم و داریم فقط نگاه می کنیم.

کارشناس مسائل استراتژیک از سازمان سینمایی حوزه هنری ادامه داد: نزدیک به 15 سال دیگر وزارت علوم و آموزش و پرورش و سینما و .... نابود می شوند. گیم محور خواهد بود. اگر امروز سهم اثرگذاری سینما 75% و سهم گیم 25% است، 15 سال دیگر که بچه های نسل بازی بزرگ می شوند، سهم اثرگذاری سینما 25% خواهد بود و سهم اثرگذاری گیم 75%. فقط 25 درصد باقی می مانند که به صورت سنتی به محصولات نگاه می کنند.

عباسی افزود: نسلی که امروز زیر 15 سال است، مدام در حال پردازش و تعامل است. قطع به یقین در این فضا مثل نسل دایناسورها نوع رسانه های پیشینی نابود می شوند. برخی از انواع تلویزیون ها و آموزش و پرورش هم نابود می شود. معتقدم که این روندهای آینده ساز را باید جدی بگیریم.

وی در ادامه به تحلیلی در خصوص فعالیت مرکز ترندوان پرداخت و اظهار داشت: مطالب مرکز ترندوان ( مرکز تحقیقات استراتژیک رسانه مرتبط با اتحادیه اروپا) دارد در این زمینه افق ها را برای 20 -25 سال آینده رصد می کند و روزانه هم چارچوب هایش را روی وبسایت قرار می دهد.

کارشناس مسادل استراتژیک از سازمان سینمایی حوزه هنری، تاکید کرد: حتما مواردی که اعلام شد را در برنامه ریزی های 5 – 10 سال آینده مدنظر داشته باشید.

به اعتقاد وی، بسیاری از نکاتی که در آن مرکز پیش بینی شده و آنچه را که تاکنون پیش بینی کرده بودند با رصدی که ما داشته ایم، بالای 90 درصد پیش بینی هایشان محقق شده است.

عباسی به این پیش بینی شان که سینما، تلویزیون و آموزش و پرورش از بین می رود و همه چیز تعاملی می شود، اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز بسیار تحول بخش خواهد بود. مانند تاکسی های اینترنتی که آژانس های تاکسیرانی رانابود کرد، این اتفاق هم کاملاً ممکن و شدنی است.

این کارشناس مسائل استراتژیک اضافه کرد: سیستم تعاملی مدرن کلیه ساختارهای سنتی را از اعتبار خارج می کند. آموزش و پرورش، سینما و تلویزیون را از بین می برد. این تولیدات سینمایی سنتی را که با بدبختی منابع آن تامین می شود تا در سینماها اکران شوند، دیگر کسی به سینما نمی رود که ببیند یا در خانه ها سینمای خانگی دارند و یا با بهترین کیفیت فیلم ها را از فضای سایبری دانلود می کنند.

عباسی یادآور شد: پس ما باید سریع برویم به آینده؛ آینده جایی است که مخاطب ما آنجا حاضر می شود و آن مخاطب وقتش را برای بازی می گذارد به جای اینکه با کلی آزمون و خطا ده سال بعد به آن جا برسیم، می توانیم الان جهش کنیم و چند گام به جلو پیش برویم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایشان به مشکل کسری بودجه عمومی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که پیش بینی می شد، «برجام» نتوانست هیچ کمکی به برطرف شدن مشکلات دولت در تامین منابع خود کند و متاسفانه اوضاع دولت در تامین و تخصیص منابع بودجه ای دستگاه ها هر روز بدتر از دیروز می شود. بنابراین پیشنهاد می کنم به طور جدی به ایجاد یک معاونت اقتصادی بیندیشید که بواسطه آن بتوانید منابع قابل اعتمادی را برای اهداف استراتژیک تامین کنید.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: اندیشکده با یقین در پیاده سازی این اهداف اعلام آمادگی می کند تا سازمان سینمایی حوزه هنری را یاری رساند.

سپس، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری به تشریح بخش هایی از برنامه ها و فعالیت های این سازمان و مراکز و موسسه های تابعه آن مانند باشگاه فیلم سوره، مرکز مستند سوره، مرکز انیمیشن و تلویزیون سوره، موسسه بهمن سبز، موسسه هنرهای تصویری و مرکز تولید متن و مرکز انتشارات پرداخت.

در این نشست مدیران سازمان سینمایی حوزه هنری، از جمله سیدمحمد حسینی، محسن یزدی، یزدان عشیری، محمدرضا شفاه، احسان کاوه، علی قربانی، علی ال احمد و محمدرضا رضاپور و ... حضور داشتند.

503

کد خبر: 947454

وب گردی

وب گردی