همایش «سرآمدان آموزش عالی» 18 اردیبهشت برگزار می شود

سومین همایش سرامدان آموزش عالی سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی شریعتی نیاسر ­معاون آموزش وزیر علوم در نشست خبری با اعلام این خبر به پیشینه برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: همایش سرآمدان آموزش عالی نخستین بار در سال ۹۴ با شعار کنترل کمی، ارتقای کیفی و اقتدار و هماهنگی با هدف اصلاح وضعیت آموزش عالی در گروی سه اصل مشارکت عمومی، خرد جمعی و عزم راسخ مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین همایش سرآمدان آموزش عالی در فروردین ۹۵ و در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: نخستین دوره از همایش سرآمدان آموزش عالی با همکاری انجمن آموزش عالی و تقدیر از ۳۰ استاد برگزار شد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به برگزاری دومین همایش سرآمدان آموزش عالی که در اردیبهشت ۹۶ و در دانشگاه تهران برگزار شد اشاره کرد و گفت: دومین همایش سرآمدان آموزش عالی با همکاری وزارت اموزش و پرورش و وزارت بهداشت و با قدردانی از ۱۴ سرآمد آموزش عالی برگزار شد.

شریعتی نیاسر همچنین به برگزاری سومین همایش ملی سرآمدان آموزش عالی اشاره کرد و افزود: این همایش با هدف پیاده سازی سند آمایش آموزش عالی و با محوریت ارتقای کیفیت علمی برگزار می‌شود و ۶ میزگرد با عناوین آموزش عالی میان رشته‌ای، آموزش‌های مهارتی، فرآیند‌های یاددهی اثربخش، بین المللی کردن آموزش عالی، فرآیند‌های پذیرش دانشجو و ساماندهی آموزش عالی و با معرفی ۱۱ سرآمد آموزش عالی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: سرامدان سومین دوره از همایش آموزش عالی در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه، مهندسی و کشاورزی و از دانشگاه‌های شریف، شهید چمران اهواز، شیراز، تهران، تبریز، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و الزهرا هستند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

کد خبر: 947475

وب گردی

وب گردی