همایش والیان ترکیه و استان های شمالی غربی ایران به تابستان موکول شد

فرماندار ارومیه گفت: همایش والیان ترکیه و استانداران شمال غرب کشور که قرار بود در 17 و 18 اردیبهشت ماه برگزار شود به تابستان سال جاری موکول شده است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی چندی پیش اعلام کرده بود که همایش والیان شرق ترکیه یعنی استان های وان، ایغدیر، آغری و حکاری ترکیه و استانداران استانداران های شمال غرب در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

عباس حسنخانی فرماندار ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این همایش سالانه یا هر دو سال یک بار با حضور والیان استان های هم مرز ترکیه با استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش در رابطه با فرصت های سرمایه گذاری مشترک که در ارتباط با حمل و نقل و ترانزیت جاده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در این رابطه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد که طرفین متعهد هستند تا آنها را پیگیری و به مرحله اجرا برسانند.

فرماندار ارومیه افزود: این همایش قرار بود در 17 و 18 اردیبهشت ماه برگزار شود اما در حال حاضر زمان برگزاری این همایش به تابستان سال جاری موکول شده است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام استان ها از ایران در این همایش حضور خواهند داشت، گفت: به جز استان آذربایجان غربی ممکن است مقامات استان های مدعو دیگری مانند آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان یا زنجان حضور یابند.

همچنین هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: ارومیه تنها مرکز استان است که در مرز کشور قرار دارد و به همین دلیل این جلسات معمولا در ارومیه برگزار می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با هدف برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش توسعه روابط اقتصادی میان ترکیه و ایران است که در چهار استان مرزی صورت می گیرد و تنها استانی که با ترکیه مرز دارد استان آذربایجان غربی است.

وی در رابطه با این که چرا این همایش با استان های کشور ترکیه برگزار می شود، گفت: به دلیل آن که در دنیا روابطمان به دلیل شیطنت های آمریکا با مشکل روبرو شده است و بهترین فرصت آن است تا با کشورها و استان های مرزی روابط مان را توسعه دهیم و به منظور توسعه روابط اقتصادی کشور ترکیه در حال حاضر در میان کشورهای مرزی روابط بهتری را با ایران دارد.

901/900

کد خبر: 947515

وب گردی

وب گردی