نقوی حسینی: با خروج آمریکا، برجام از نظر ما منتفی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره خروج آمریکا از برجام بیان کرد: آمریکایی ها می توانند از برجام خارج شوند اما اگر چنین اتفاقی بیفتد برجام از نظر ما نیز منتفی است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر تصمیم گیری امریکا در باره آینده برجام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، گفت: مجموعه رفتارها و اقدامات خصمانه و دشمنانه آمریکایی ها از روز 26 دی ماه 1394 تا کنون که منجر به 20بار نقض برجام شده است، نشان می دهد که آمریکایی ها بنا ندارند به تعهدات پیش روی برجام عمل کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ملت ما انتفاعی از ماهیت برجام نبرده اند، میبینیم که بود و نبود آمریکایی ها در برجام تاثیری در اجرای آن نگذاشته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره خروج آمریکا از برجام بیان کرد: آمریکایی ها می توانند از برجام خارج شوند اما اگر چنین اتفاقی بیفتد برجام از نظر ما نیز منتفی است.

نقوی حسینی اضافه کرد: با خروج آمریکا از برجام حیثیت و اعتبارشان در دنیا زیر سوال می رود و اعتماد کشورها به آمریکایی ها و تعهدات بین المللی آنها از بین می رود بنابراین اروپایی ها به دنبال راه دومی هستند و تلاش می کنند با اعمال تحریم های حقوق بشری و موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را در برجام حفظ کنند ضمن آنکه قطعا این وضع مورد نظر امریکایی ها هم هست ولی بروز نمی دهند و این را به عهده دیپلماسی اروپا گذاشته اند.

وی در ادامه اظهارکرد: قطعاً این وضعیت به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست برای اینکه اگر قرار باشد اروپایی ها علیه ما تحریم های بیشتری اعمال کنند تا امریکا را در برجام حفظ کنند نقض غرض کردند و تحریم ها از طرف اروپا هم نقض آشکار برجام محسوب خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: ما در برجام توافق کردیم تا تحریم ها علیه ایران لغو شود نه اینکه تحریم های بیشتری اعمال شود.

وی درباره اقدام ایران در برابر خروج امریکا از برجام گفت: ما چند وضعیت را پیش بینی می کنیم و برای تمامی این وضعیت ها بین ارکان نظام قوا اعم از مجلس و دولت اجماع کامل وجود دارد و برای هرکدام از این وضعیت ها سناریوهای لازم تعریف و طراحی شده است که به موقع اعلام و اجرا خواهد شد.

نقوی حسینی در پایان تصریح کرد: ما ظرفیت های لجستیکی، علمی و منابع انسانی کافی داریم و می توانیم سناریوهای خودمان را قاطعانه عمل کنیم.

304

کد خبر: 947529

وب گردی

وب گردی