برگزاری نشستی با موضوع گفتمان معرفتی انقلاب اسلامی به مناسبت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی

نشستی با موضوع گفتمان معرفتی انقلاب اسلامی به مناسبت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی با موضوع آثار و اندیشه های استاد شهید مطهری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از واحد بوکان، در ابتدای مراسم دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته معلم و هفته عقیدتی - سیاسی گفت : در حکومتی زندگی می کنیم که از الطاف الهی و در سایه مقام معظم رهبری و خون شهدا کشور در آرامش و امنیت است.

ضیائی در خصوص فضائل شهید مطهری گفت: آن شهید والا مقام با نثار خون خود مجاهدت علمی را به اثبات رساند، بنابراین هفته معلم و هفته عقیدتی-سیاسی بستری برای توجه به فعالیتهای اعتقادی، دینی و سیاسی و تجلیل از افرادی است که در این عرصه مجاهدانه تلاش میکنند.

سپس در ادامه ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده امام جمعه شهرستان بوکان ضمن تبریک هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی به فلسفه هفته عقیدتی ـ سیاسی اشاره نمود و افزود : تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در سطح جامعه یکی از اهداف مهم هفته عقیدتی ـ سیاسی است.

وی با بیان اینکه امروز تکریم و پاسداشت زحمات این عالم و معلم فرزانه در جامعه ضروری است افزود:باید در راستای ترویج اندیشه های ناب این شهید والا مقام در بین افراد خصوصاً جوانان اقدامات چشمگیری صورت گیرد.

در ادامه سخنران اصلی مراسم حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده هشترودی امام جمعه شهرستان میاندوآب در خصوص شخصیت مطهری گفت : مطهری یک متفکر جامع نگر بودند، مطهری علاوه بر اینکه فیلسوف بود فقیه هم بود علاوه بر اینکه عارف بود مفسر هم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری که به عنوان هفته عقیدتی- سیاسی و هفته معلم نامگذاری شده است، در واقع فرصت مغتنمی است که تفکرات و اندیشه های شهید مطهری را برای مردم برجسته کنیم و از تلاش‌های جهادگران علمی در عرصه های تعلیم و تربیت، اخلاق، معرفت و بصیرت تجلیل شود.

وی افزود: هفته عقیدتی سیاسی فرصتی برای بهره‌گیری از عالمان و بزرگان نظام جمهوری اسلامی به منظور تقویت پایه‌های انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده به آثار شهید مطهری اشاره نمود و افزود : مطهری خدمات متقابل اسلام و ایران را می نویسد، از قرآن استفاده می برند آیات را تفسیر می کنند، سیر حکمت در اروپا را می نویسند جاذبه و دافعه امام علی را می نویسند.

وی در ادامه افزود : مطهری در آثارش نشان می دهد که چگونه اسلام می تواند پرسش های معاصر را جواب بدهد، آنهم به لحاظ فقهی، بنابراین معلوم می‌شود که به قدری مسئله شریعت و فقه برای استاد مطهری اهمیت دارد که عمده شبهات این حوزه را پاسخ می دهد.

وی در ادامه به خصوصیات برجسته علامه ی شهید پرداخت و افزود : تلاش ایشان در راستای دستیابی به فهم روزآمد و معاصر و در عین حال ضابطه مند از اسلام بود. ایشان توانست معارف و حقایق اسلام را با ادبیات و زبان نو، بیان نماید

وی در ادامه افزود : شهید مطهری قطعا دنبال یک تئوری حکومت مبتنی بر شریعت و ولایت فقیه بوده نه فقط فقه فردی بلکه فقهی که بتواند حکومتداری کند و نظام اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را تأمین کند.

وی در ادامه به انقلاب اسلامی ایران اشاره نمود و افزود : انقلاب اسلامی ایران با یک کودتای نظامی یا غلبه اقلیتی بر اکثریت یا با عملیاتهای انتحاری و نظامی انجام نگرفته بود بلکه یک انقلاب مردمی بود و مردم هم بر اساس یک نیاز ایدئولوژیک و معرفتی و دینی انقلاب کردند

امام جمعه میاندوآب در پایان به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره نمود و بیان کرد: در دهه اخیرمقام معظم رهبری بر بحث اقتصاد و فرهنگ تاکید دارند که به لطف الهی در حوزه‌های علم و فناروی، علوم هسته‌ای، دانش سایبری و اقتدار بین‌المللی و بنیه دفاعی در جایگاه رفیعی قرار گرفته‌ایم .

کد خبر: 947557

وب گردی

وب گردی