مساجد دانشگاه آزاد اسلامی در ماه مبارک رمضان به مجلس اصلی انس با قرآن تبدیل می شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مساجد دانشگاه آزاد اسلامی در ماه مبارک رمضان به مجلس اصلی انس با قرآن و اهل بیت (ع) تبدیل می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین نشست شورای هماهنگی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی مرکز استان ها و واحدهای جامع این دانشگاه در کتابخانه دکتر حسن حبیبی واحد علوم و تحقیقات آغاز شده بود، پایان یافت.

حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه اگر در جامعه، بستر فرهنگ سالم باشد، کارها به نحو مطلوب انجام خواهد شد، گفت: مطالعه، ارائه نظریه و نقد نظریه فرهنگی، فقط بخشی از کارهای فرهنگی در دانشگاه است. منظور ما از کار فرهنگی، معنای وسیع آن است.

دکتر کلانتری ادامه داد: فرهنگ از گستره وسیعی برخوردار است، به گونه ای که عرصه علم، اقتصاد، سیاست و غیره را هم شامل می شود. وقتی کار در بستر فرهنگ اسلامی باشد، در خدمت اسلام، قرآن، اهل بیت (ع)، اخلاق و معنویت قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما می خواهیم از تمامی مزایای دنیای جدید استفاده کرده و حتی از مرزهای دانش فراتر برویم، اما در عین حال، نگرش و کارهایمان در قالب جهان بینی توحیدی، اخلاق و همچنین حاکمیت خداوند باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز دعوای دشمنان با جمهوری اسلامی ایران بر سر بمب اتم و موشک بالستیک نیست؛ دشمنان از نگاه الهی و توحیدی ما عذاب می کشند. در چنین شرایطی یک بخش از ذهن ما باید معطوف به اخلاق باشد و بخش دیگر به عمل.

دکتر کلانتری افزود: در فضای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت ایجاد موج جبهه ای حرکت کنیم، یعنی جمعی از متخصصان دور هم جمع شوند و کار جهادی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید بهترین برنامه ها در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برگزار شود، گفت: در این ماه خجسته، مساجد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف به مجلس اصلی انس با قرآن و اهل بیت (ع) تبدیل می شود.

حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ضمن تبریک هفته بزرگداشت معلم، بر استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و معنوی تاکید کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند کارهای فرهنگی باید با نگاه جهادی باشد، یعنی برنامه ها نباید محدود به اجرای آیین نامه ها باشد.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه امروز در سطح جامعه و از جمله دانشگاه با تنوع فرهنگی رو به رو هستیم، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی لازم است مدل فرهنگی مطلوب تعریف و آن را به شیوه صحیح عملیاتی کنیم.

دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه ‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رشد علمی لازمه پیشرفت دانشگاه است، اظهار داشت: باید برای دانشجو و ارتقای سطح معرفتی آنها وقت بگذارید و همزمان به منظور ارتقای سطح علمی خود تلاش کنید تا محیط علمی دانشگاه، پویا، فعال و روزآمد باشد.

فعال کردن شبکه های فرهنگی در دانشگاه

در ادامه این نشست، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعال کردن شبکه های فرهنگی در دانشگاه، تلاش برای اشاعه شعائر دینی در محیط دانشگاه، آموزش های متمرکز معرفتی در سطح ملی و استانی، امیدآفرینی و مقابله با القای یاس و ناامیدی، میدان دادن به جوانان متعهد و انقلابی، توانمندسازی و دانش افزایی مدیران و فعالان فرهنگی، سند راهبردی فرهنگی دانشگاه، برنامه ریزی برای ایجاد قطب های فرهنگی دانشگاه در مناطق مختلف کشور و تشکل های قانونی دانشگاه به ویژه بسیج استادان و بسیج دانشجویی، تقویت و استحکام روابط با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، از جمله مهمترین موضوع هایی بود که در این نشست 2 روزه درباره آنها گفت و گو و تصمیم گیری شد.

در پایان این نشست، سایر مدیران حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با معاونان فرهنگی و دانشجویی مرکز استان ها و واحدهای جامع این دانشگاه به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

همچنین مقرر شد برنامه ها و راهبردهای مورد نظر به صورت بخشنامه به تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شود.

204

کد خبر: 947612

وب گردی

وب گردی