دکتر  ولایتی:  هیچ کس حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: هرکسی را که مردم عراق انتخاب کردند قابل احترام است و هیچ کشوری حق این را ندارد که در امور داخلی عراق از جمله انتخابات دخالتی داشته باشد.

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به انتخابات آتی کشور عراق گفت: خوشبختانه انتخابات آزاد یکی از دستاوردهای انقلاب عراق بوده است که با آمدن حکومت جدید بعد از صدام حسین، حکومتی واقعی در آن جا ایجاد شده و مبتنی بر دموکراسی شکل گرفته و رای مردم در آن حاکم است.

وی افزود: هرکسی را که مردم عراق انتخاب کنند قابل احترام است و هیچ کشوری حق این را ندارد که در امور داخلی عراق از جمله انتخابات آن دخالتی را داشته باشد، در واقع مردم عراق در طی سال هایی که گذشت هم در حین مبارزه و هم بعد از تشکیل حکومت انقلابی، نشان دادند که قادرند دشمنان خودشان را به دست توانای فرزندان خودشان از بین ببرند.

ولایتی با اشاره به تشکیل گروه های مردمی عراق از جمله حشد الشعبی تصریح کرد: این گروهای مردمی به علاوه ارتش عراق،با نظارت مرجعیت بزرگ نجف و توانمندی سیاست مدارهای آن کشور توانستند یک حکومت نمونه دموکراتیک در عراق تاسیس کنند.

مشاور بین الملل رهبر انقلاب در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه کشور عراق بسیار خوشحال است که چنین تحولاتی در کشوری مانند عراق ایجاد شده و به امید خدا انتخابات در آن جا به خوبی برگزار خواهد شد؛ ضمن آنکه ما هر آن کسی که مردم عراق انتخاب بکنند مورد احترام ما خواهد بود و فرآیند آن را در منسب های حکومتی عراق مشروع میدانیم.

302

کد خبر: 947624

وب گردی

وب گردی