آتش‌نشان مشهدی حین عملیات اطفای حریق، درون حوضچه آب جوش افتاد

یکی از آتش‌نشانان مشهدی حین مهار خطر و اطفا حریق در یکی از کارخانه‌های تولید ظروف چینی در مشهد دچار حادثه‌ای دل‌خراش شد و درون دیگ آب جوش سقوط کرد.

به گزارش ایسکانیوز، برخی مشاغل تنها شغل نیستند بلکه خدمتی آمیخته با ایمان نهفته در قلب هستند، مشاغلی همچون آتش‌نشانی که مردانی بی‌ادعا نه تنها برای کسب منافع مادی، بلکه با ایثار جان و مجهز شدن به بال شوق به سمت خدمت به خلق می‌شتابند. آن‌ها به ظاهر تنها آتش را اطفا می‌کنند اما به واقع با این رشادت، نه تنها حادثه را رفع می‌کنند بلکه از بروز داغ‌هایی بیشتر بر روی دل‌های شهروندان جلوگیری می‌کنند، اما گاهی در این میان یک آتش‌نشان آتش را نه با امکانات و تجهیزات بلکه با دل‌و‌جانش مهار می‌کند و در این راه یا دچار جراحاتی ظاهری می‌شود یا برای ابد جاودانه می‌شود.

جدیدترین عملیات دلیرانه آتش‌نشانان مشهدی منجر به بستری شدن یک آتش‌نشان در بخش ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد شده است، آتش‌نشان حسن پور اکبر که در طول سه روز گذشته بارها تا آستانه جاودانه شدن رفته و بازگشته است.


نشت مواد مذاب
رئیس آتش‌نشانی شهرک صنعتی توس در‌خصوص این حادثه گفت: سه روز پیش با اعلام نشت موادمذاب از کوره ذوب یکی از کارخانه‌های ساخت ظروف چینی در شهرک صنعتی توس و ایجاد آتش‌سوزی، تیمی از آتش‌نشانان برای مهار آتش و رفع خطر به محل اعزام شدند.

یحیی پاک‌عقیده افزود: با حضور تیمی از آتش‌نشانان در محل مشخص شد ،کوره ذوب این کارخانه نشتی پیدا کرده و بخشی از موادمذاب پس از خروج از کوره موجب آتش‌سوزی در قسمت‌هایی از این کارخانه شده است.

وی ادامه داد: تیم اعزامی در شرایطی به محل رسیدند که آتش‌سوزی گسترده شده بود و بلافاصله عملیات اطفای حریق و رفع خطر آغاز شد.


سقوط به لحظه صفر زندگی
رئیس آتش‌نشانی شهرک صنعتی توس گفت: معمولا در کارخانه‌های تولید چینی یک مخزن آب سرد در نزدیکی کوره‌های ذوب وجود دارد تا در‌صورت بروز حادثه یا بالارفتن دمای کوره با استفاده از آب سرد موجود دمای کوره را پایین بیاورند.

پاک‌عقیده با اشاره به اینکه پس از خروج موادمذاب و ریزش آن، درون این مخزن آب به نقطه‌جوش رسیده بود، بیان کرد: تمامی آتش‌نشانان در‌این‌خصوص توجیه شده بودند و می‌دانستند که یک لحظه غفلت می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به جا بگذارد.

وی ادامه داد: عملیات اطفای حریق در شرایطی رخ داد که بخارات ناشی از آب‌جوش و دود حاصل از آتش‌سوزی، فضای دید آتش‌نشانان را محدود کرده بود تا جایی که تا چندمتر جلوتر به سختی دیده می‌شد.

رئیس آتش‌نشانی شهرک صنعتی توس گفت: در این شرایط یکی از نیروهای آتش‌نشان در حاشیه حوضچه آب سرد - که به نقطه جوش رسیده بود- به دنبال راهی برای خنک‌ کردن مخزن ذوب بود که ناگهان به علت نبود دید کافی و لغزنده بودن اطراف حوضچه آب، سُر می‌خورد و تا کمر درون مخزن آب سقوط می‌کند.

شهروندان دعا کنند
پاک‌عقیده با بیان اینکه بلافاصله عملیات رهاسازی این آتش‌نشان ٣۵ساله از درون آب‌جوش انجام شد، اظهار کرد: با بیرون کشیدن این آتش‌نشان و انجام اقدامات اولیه بلافاصله او به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد.

وی گفت: متأسفانه در این حادثه همکار ما دچار سوختگی فراوانی شد و از سه روز گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است. از شهروندان می‌خواهیم برای فرزند خودشان که وضعیتی بحرانی‌ را پشت‌سر می‌گذارد، دعا کنند.

رئیس آتش‌نشانی شهرک صنعتی توس با اشاره به اینکه این فرد جزو کارکنان آتش‌نشانی شهرک صنعتی توس بوده است، تصریح کرد: پیگیری برای روشن شدن علت بروز حادثه که با تلاش دیگر همکاران مهار شد و همچنین علت سقوط درون حوضچه آب‌جوش ادامه دارد.

منبع: شهرآرا

901/900

کد خبر: 947632

وب گردی

وب گردی