مقاله عضو هیات علمی واحد شبستر در مجله بین¬المللی  نمایه شد

مقاله دکتر محمدعلی جمالی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در مجله «محاسبات موازی و توزیع شده» که جزو مجلات بین¬¬المللی نمایه شده درWeb of Science (WOS)، ISI با ایمپکت فکتوری 1/93 هست، به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز؛ مقاله دکتر محمدعلی جمالی عضو هیات علمی واحد شبستر با عنوان «معماری سلسله مراتبی جدید در شبکه بر تراشه بی سیم» در مجله «محاسبات موازی و توزیع شده» که جزو مجلات بین­­المللی نمایه شده درWeb of Science (WOS)، ISI با ایمپکت فکتوری 1/93 هست، به چاپ رسید.

چالش­های اصلی در شبکه بر تراشه­های سیمی (NoCs) ساختار سیمی و ارتباطات می­تواند منجر به افزایش تاخیر و توان مصرفی شود. معماری شبکه بر تراشه بی سیم (WiNoC) به عنوان راه حل جدید برای رفع این مشکلات ارائه شده است. در این معماری لینک­های بی­سیم طولانی جایگزین مسیرهای سیمی چندگامه می­شوند.

در این مقاله ترکیبی از چندین توپولوژی برای توسعه ساختار معماری سلسله مراتبی WiNoC در نظرگرفته شده است. کارایی ساختارهای سلسله مراتبی تحت الگوهای ترافیکی مختلف مقایسه می­شوند. نهایتا با استفاده از روش فرایند سلسله مراتبی تحلیلی(AHP)یک شبکه بر تراشه بی سیم سلسله مراتبی پیشنهاد می­شود. در معماری پیشنهادی ساختار سلسله مراتبی و لینک­های بی­سیم با پهنای باند بالا بعنوان دو فاکتور برای کاهش تعداد گام­های بین دو گره در نظر گرفته شده است. نتایج شبیه­سازی نشان می­دهند که ساختار سلسله مراتبی پیشنهادی نسبت به سایر معماری­های WiNoC کارائی بالاتری دارد.

محمدعلی جمالی استادیار گروه کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با بیش از 50 مقاله در مجلات معتبر بین­المللی و چاپ یک عنوان کتاب، چندین سال مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری واحد را بر عهده داشت.

بهاره بهرامی، شهرام سعیدی فارغ ­التحصیلان کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر نرم­ افزار در تالیف و چاپ مقاله همکاری کرده است.

لینک دسترسی به مجله:

https://www.journals.elsevier.com/journal-of-parallel-and-distributed-computing

لینک دسترسی به مقاله­:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0743731518301102

کد خبر: 947633

وب گردی

وب گردی