اعزام کاروان پاراآسیایی با پرواز اختصاصی/ کاروان کیفی به جاکارتا می‌رود

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، جزئیات اعزام این کاروان به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، نشست خبری هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، صبح امروز برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست اظهار داشت: این سومین دوره است که بازی‌های پاراآسیایی به صورت مجتمع برگزار می‌شود و با نظر کشور میزبان تعداد رشته‌ها کمتر اما تعداد ورزشکاران بیشتر شده است. بازی‌های پاراآسیایی در روزهای 14 تا 21 مهر در 9 مرکز برگزار می‌شود و کاروان ایران نیز 10 مهر عازم جاکارتا خواهد شد.

رضایی افزود: 301 نفر از اعضای کاروان با یک پرواز چارتر اعزام می‌شوند و اگر تعداد نفرات کاروان بیشتر از این شود آنها با پرواز دیگری به صورت غیرمستقیم اعزام خواهند شد. در این دوره از بازی‌ها 3589 ورزشکار از 43 کشور شرکت دارند و برای کسب 685 مدالی که توزیع می‌شود رقابت خواهند کرد. ایران نیز از مجموع 18 رشته برگزار شده در 12 رشته شرکت می‌کند. البته ما در انتظار تایید ورزشکاران بوچیا نیز هستیم که اگر این کار صورت بگیرد تعداد رشته‌های کاروان ایران به 13 می‌رسد.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، ادامه داد: از 10 تا 15 درصد ورزشکاران حاضر در بازی‌های پاراآسیایی تست دوپینگ گرفته می‌شود. سیاست ما این است که یک کاروان کیفی را به جاکارتا اعزام کنیم. در واقع بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک جایگاه کسب تجربه نیستند و مسئله مهم در آنها کسب مدال است.

وی گفت:‌رشته دوچرخه‌سواری فقط در ماده پیست برگزار می‌شود و با توجه به درگذشت رکابزن ایران در بازی‌های پارالمپیک 2016، شاهد برگزاری مسابقات جاده نخواهیم بود. تاکنون اسامی هیچ تیمی از ایران مشخص نشده چرا که ما تا تیرماه برای اعلام لیست بلند و تا مرداد ماه برای ارسال لیست کامل فرصت داریم.

رضایی با اشاره به سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک در توزیع حقوق‌ها برای ورزشکاران مدال‌آور گفت: طبق سیاستی که تعریف شده ورزشکاران را به 3 دسته طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی کرده‌ایم و بر اساس یک آیین‌نامه مصوب به آنها حقوق داده می‌شود. ما برای ورزشکارانی که شانس کسب طلا دارند از آبان‌ماه 96 و به صورت ماهیانه 3 میلیون تومان حقوق در نظر گرفته‌ایم. همچنین برای کسانی که در پارالمپیک ریو طلا گرفتند از ابتدای سال جاری یک میلیون تومان حقوق بیشتر در نظر گرفته‌ایم که این مسئله برای چند بازیکن تیم والیبال نشسته نیز صدق می‌کند. برای ورزشکارانی که در دسته نقره‌ای قرار دارند مبلغ یک و نیم میلیون تومان و برای برنزی‌ها یک میلیون تومان ماهیانه در نظر گرفته شده است که پرداخت آنها از ابتدای سال جاری صورت گرفته است. اگر کسی در این میان بتواند مدال نقره‌اش را به طلا تبدیل کند ما به تفاوت آن در پایان بازی‌ها به آنها پرداخت خواهد شد. ما همچنین برای مربیان ورزشکاران طلایی 4 میلیون، مربیان ورزشکاران نقره‌ای 2 میلیون و مربیان ورزشکاران برنزی یک و نیم میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم که البته این مبلغ بر اساس سابقه آنها از ابتدای آبان 96 پرداخت شده است. برای ما مهم است که ورزشکار از مربی اختصاصی بهره ببرد. بنابراین دستور داده‌ایم که هیچ مربی بیش از دو ورزشکار نداشته باشد. ما هر سه ماه یک بار گزارش وضعیت ورزشکاران را از مربیان آنها دریافت می‌کنیم که بر اساس پیشرفت آنها حقوق پرداخت می‌شود.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، در خصوص مسائل مربوط به دوپینگ ورزشکاران گفت: کمیته پارالمپیک هیچ مسئولیتی در قبال مکمل ورزشکاران ندارد. ما از فدراسیون‌ها بابت هر ورزشکار ضمانت اجرایی می‌گیریم چرا که کمیته پارالمپیک باید به ازای هر ورزشکار حاضر در بازی‌های پاراآسیایی مبلغ 10 هزار دلار بابت ضمانت اجرایی به ستاد این بازی‌ها پرداخت کند تا اگر کسی دوپینگ کرد این مبلغ کم شود.

وی با بیان اینکه یک ماه قبل از اعزام کاروان ایران از البسه ورزشکاران رونمایی می‌شود گفت: قرارداد این لباس‌ها با یک شرکتی بسته شده که از بهترین جنس ایرانی استفاده می‌کند ضمنا ما هیچ اسپانسری نداریم و باید پول البسه را خودمان بپردازیم.

رضایی درخصوص پیش‌بینی‌اش از جایگاه ایران در این دوره از بازی‌ها اظهار داشت: پیش‌بینی نخست ما حفظ جایگاه چهارم و نیم‌نگاهی به صعود به رتبه سوم است. البته پیش‌بینی نهایی پس از تکمیل کاروان ایران صورت خواهد گرفت. اما ما یک پیش‌بینی اولیه را به ستاد بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی به ریاست وزیر ورزش داده‌ایم.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، در خصوص شرایط کشور میزبان نیز عنوان کرد: از چند ماه قبل مکاتبات با ستاد پاراآسیایی جاکارتا آغاز شده من هم که از این شهر بازدید کردم مشکلی از لحاظ فنی ندیدم. همچنین سفارت ایران در اندونزی یک کمیته ویژه این بازی‌ها را تشکیل داده که این مسئله قابل توجه است. در موضوع حمل و نقل نیز پلیس جاکارتا قول داده که از طریق تعبیه خطوط ویژه مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در پایان درخصوص مسائل بودجه‌ای کمیته پارالمپیک در آستانه بازی‌های پاراآسیایی گفت: تا الان هر بودجه‌ای که می‌خواستیم گرفته‌ایم. البته در یک مقطع زمانی برخی ورزشکاران 6 ماه حقوق نگرفتند اما آنها صبور بودند و به تمرینات خود ادامه دادند. شاید در یک مقطع زمانی مشکل مالی وجود داشت اما الان هیچ مسئله‌ای نیست.

602

کد خبر: 947693

وب گردی

وب گردی