استان سمنان بزرگترین ذخایر زئولیت و سلستین در کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: معادن استان سمنان بزرگ‌ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌برداری اصولی و متناسب با قوانین زیست‌محیطی یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در بخش معادن است.

وی با تأکید بر اینکه استان سمنان یکی از استان‌های معدنی کشور است افزود: این استان دارای ظرفیت‌های مطلوبی در بخش معدن است و ذخایر معدنی خوبی از این استان استخراج می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: معادن استان سمنان بزرگ‌ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین کشور است.

وی با اشاره به اینکه 570 معدن فعال در استان سمنان وجود دارد اذعان کرد: بالغ‌بر 42 ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.

اسودی با تأکید بر اینکه فرآوری مواد معدنی در اولویت بعدی این سازمان قرار دارد یادآور شد: طرح‌های اکتشافات عمقی در تمامی معادن استان سمنان اجرایی می‌شود و افزایش میزان ارزش‌افزوده معادن از اهداف مهم اجرای این طرح است.

وی ابراز داشت: معادن استان سمنان رتبه پنجم را در زمینهٔ تعداد معادن و رتبه ششم را در حوزه استخراج مواد معدنی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طرح ژئوفیزیک هوایی از دو سال گذشته در استان سمنان اجرایی شده است که در این راستا برخی فلزهای معدنی شناسایی می‌شوند و باید اطلاعات و نتایج به‌دست‌آمده را بررسی کنیم.

901/900

کد خبر: 947737

وب گردی

وب گردی