محورهای استان مازندران با مسافرانش مهربانتر شد / کاهش 5 درصدی  تلفات جاده ای

در حالی که آمار حوادث جانباختگان تصادفات جاده ای استان مازندارن در سال های گذشته ، سفر به این استان سرسبز را با تردیدها و مخاطرات فراوانی روبرو کرده بود زنگ خطر را برای مجموعه های مرتبط به صدا در آورده بود تامین امنیت محور های این استان از اولویت فعالیت های مسئولان قرار گرفت خوشبختانه با هماهنگی دستگاه های مرتبط امروزه شاهد کاهش تلفات در این محور هستیم.

به گزارش ایسکانیوز،پزشکی قانونی مازندران از مرگ 618 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان طی سال 96 خبر داد و اعلام کرد که این آمار در مقایسه با سال 95 ، پنج درصد کاهش یافته است . بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی در مازندران را با 467 نفر ، مردان تشکیل می دهند.
شهرستان های ساری و میاندرود در مرکز مازندران با 96 نفر ، آمل با 74 و بابل با 72 نفر بیشترین تلفات رانندگی را در سال گذشته داشتند.
شهرستان فریدویکنار هم با هفت نفر فوتی ، کم خطرترین جاده مازندران را در سال گذشته داشت .
گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می دهد که پارسال 427 نفر بر اثر تصادف در جاده‌های برون شهری جان باختند ، 162نفر هم جانشان را در تصادفات درون شهری از دست دادند و جاده های روستایی استان هم 29 قربانی گرفت.


افزایش 5 درصدی مصدومان تصادفات رانندگی
بر اساس این گزارش ، آمار زخمی های ناشی از تصادفات جاده ای در مازندران هم پارسال با 5 درصد افزایش نسبت به سال پیشتر ، به 16 هزار و 222 نفر رسید.
مازندران با داشتن سه محور اصلی منتهی به پایتخت ، از جمله استان هایی است بیشترین تردد خودرویی را دارد .
این استان 10 هزار و 700 کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که 3 هزار کیلومتر آن جاده اصلی است .
محور هراز که کوتاه ترین مسیر منتهی به پایتخت در مازندان محسوب می شود ، پرترافیک ترین محور استان و کشور محسوب می شود.

این در حالی است قبلا سخنگوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام کرده بود: بیشترین سهم تلفات تصادفات در استان مازندران با ۵ متوفی و ۲ مجروح بوده است.

ناصر رزاق‌منش، سخنگوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور گفته بود: پرترددترین استان‌های‌کشور از ابتدای طرح نوروزی تا روز قبل به‌ترتیب استان‌های مازندران، ایلام، البرز، گیلان، فارس، تهران، قم و قزوین است. آمار تردد وسایل نقلیه طی ۲۴ ساعت قبل نسبت به مشابه روز قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: آمار کل تردد از ابتدای طرح نوروزی ۶۱۱۹۷۰۴۶ وسیله نقلیه و میانگین روزانه ۶۷۹۹۶۷۱ وسیله نقلیه سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۴ درصد از کل تردد وسایل نقلیه بوده است. بیشترین حجم تردد در روز ۲۹ اسفند با ۷۷۶۴۲۱۲ وسیله نقلیه بوه است.

رزاق‌منش گفت: آمار تصادفات جاده‌ای طی ۲۴ ساعت قبل۳۴۷ فقره جمع کل تصادفات است که ۱۹۸ فقره تصادف خسارتی، ۱۹ فقره تصادف فوتی، ۲۵ فقره تصادف متوفی، ۱۳۰ فقره تصادف جرحی و ۲۲۱ مجروح بوده است.

وی افزود: بیشترین سهم تلفات تصادفات در استان مازندران با ۵ متوفی و ۲ مجروح بوده است.

705

کد خبر: 947759

وب گردی

وب گردی