استاندار اصفهان: باشگاه سپاهان یکی از پرافتخارترین باشگاههای کشور است

استاندار اصفهان باشگاه سپاهان یکی از پرافتخارترین باشگاههای کشور است، گفت: این باشگاه موجب شد تا به همراه ذوب آهن فوتبال از سیطره استقلال و پرسپولیس خارج شود.

به گزارش ایسکانیوز، محسن مهر علیزاده در خصوص نحوه ورود به بحث مسائل و مشکلات باشگاه سپاهان و این که آیا هنوز هم پیگیر مسائل این باشگاه است یا خیر، اظهار کرد: ورزش مقوله بسیار عجیبی است که همه مردم جامعه با آن درگیر هستند. وجود دو تیم ذوب آهن و سپاهان در اصفهان موجب شده تا مردم اصفهان طرفدار یکی از این دو تیم باشند و نسبت به تمام مسائل و موضوعاتی که با این باشگاه در ارتباط است واکنش نشان دهند.

وی افزود: باشگاه سپاهان یکی از پرافتخارترین باشگاههای کشور است که موجب شد به همراه ذوب آهن فوتبال از سیطره استقلال و پرسپولیس خارج شود. اصفهانی‌ها نشان دادند ظرفیت و پتانسیل بالایی در این شهر از نظر عقل، تفکر، خلاقیت و نیروی انسانی وجود دارد.

وی ادامه داد: وظیفه استاندار تنها پرداختن به مسائل سیاسی و پیگیری تعیین قیمت سیب زمینی یا پیاز و دیگر موضوعات نیست. ورزش با نشاط اجتماعی و سلامت مردم و بخش زیادی از جامعه یعنی جوانان در ارتباط است بنابراین باید به عنوان فردی که مسئولیت استان را در تمامی زمینه‌ها بر عهده گرفتم باید به آن ورود می‌کردم والبته ورود من جدای از بحث استاندار به عنوان یک کارشناس ورزش در خصوص وضعیت باشگاه سپاهان احساس کردم که نیاز به تغییرات اساسی دارد.

استاندار اصفهان که در برنامه زنده ورزشی ضربه آزاد اصفهان شرکت داشت، در پاسخ به این که آیا هنوز هم پیگیر مسائل سپاهان است یا خیر، خاطر نشان کرد: به عنوان استاندار اصفهان باید پیگیر تمامی مسائل مرتبط با اصفهان باشم و سپاهان نیز بخشی از آن است. هواداران حتی اگر حرفی هم نمی‌زدند این وظیفه من بود که به چرایی این مساله بپردازم. سپاهان اعتبار وارزش استان اصفهان است و متاسفانه حضور من در اصفهان مصادف با دوران انحطاط آن بود، در واقع بسیار دیر شده بود اما بهرجهت باید تلاش برای ایجاد تغییرات و شرایط مطلوب را شروع می‌کردیم.

مهر علیزاده در خصوص نتیجه سؤال مسابقه هفته قبل برنامه ضربه آزاد که به علل ناکامی سپاهان پرداخته بود، گفت: درست است که بیش از 58 درصد مردم وهواداران خواهان تغییر هیئت مدیره هستند اما دو ضلع دیگر هم که مورد سؤال بوده یعنی کادر مربیگری و بازیکنان نیز در این مساله بی تأثیر نیستند. همه این موارد در مجموع همانند یک تیم در باشگاه است بنابراین با برررسی تمامی جوانب و مسائل باید دید کدام یک از این بازیکنان و نفرات همسو با تفکرات باشگاه نیستند و آن فرد را از تیم خارج شد شاید و نیازی به تغییر کلی هیئت مدیره نباشد.

وی تصریح کرد: بیشتر باشگاه های اساسنامه‌های درستی در زمینه ورزش حرفه‌ای ندارند حتی استقلال وپرسپولیس هم اینگونه هستند، باشگاه‌های ما مشخص نیست خصوصی هستند، دولتی و با هر دو و این مساله مشکل ساز است. یکی از موضوعاتی که به سپاهان بسیار آسیب زد تغییر مکرر مدیرعامل در طی 6 سال اخیر بوده است.

وی در واکنش به صحبت مجری برنامه که پرسید آیا مدیر عاملی تخصص می‌خواهد و چرا فردی که کارمند دبیرخانه بوده بر روی صندلی مدیر عاملی باشگاه می‌نشیند، تاکید کرد: مدیر عاملی تخصص می‌خواهد یک مدیر عامل باید بتواند در زمینه‌های مختلف که در ارتباط با باشگاه و ورزش است مدیریت کند. باید آشنایی کاملی با مسائل اجتماعی، روان شناختی و دیگر موضوعات داشته باشد. آنچه در مدیریت آن‌ها است در بخش جامعه تأثیر مستقیمی می‌گذارد.

مهرعلیزاده که ریاست فدراسیون بین المللی ورزش پهلوانی و قهرمانی را برعهده دارد، اظهار کرد: پست سیاسی موجب نشده از ورزش دور شود و با جدیت مسائل ورزشی را پیگیری می‌کند. در خصوص فدراسیون بین المللی ورزش پهلوانی و قهرمانی که ریاست آن را بر عهده دارم به دنبال اجرای برنامه بسیار خوبی در این زمینه هستیم وبا توجه به پتانسیل بسیار بالایی که اصفهان در این رشته دارد چهارمین دوره مسابقات جهانی این رشته را با حضور تعداد بالایی از کشورهای جهان در اصفهان برگزار کنیم و موضوع دیگری که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم اجرای دو تفریحی همزمان با مسابقات آسیایی در اصفهان هستیم که هر دوره به صورت نمادین در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی در خصوص ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که ارتباط بسیار مستقیمی با سلامت جامعه دارد. هر اصفهانی و ایرانی باید یک رژیم ورزشی داشته باشد که خود را ملزم به رعایت آن بداند. تلاش می‌کنیم بانوان اصفهانی بیشتر دیده شوند متاسفانه حضور بانوان در ورزش کمرنگ است باید بیه دنبال شرایط حضور آن‌ها و استفاده از خلاقیت و ظرفیت بانوان باشیم.

و در نهایت استاندار اصفهان در مقابل درخواست مجری که پرسید آیا به درخواست هواداران قول پیگیری باشگاه سپاهان را می‌دهید، تاکید کرد: قول نمی‌دهم این وظیفه من است که مسایلی که مربوط به سلامت جامعه و غرور جامعه است را پیگیری کنم. زمانی اصفهان در کاراته، هندبال، بسکتبال و رشته‌های مختلف رزمی در کشور بی رقیب بود اما در حال حاضر شرایط اصلاً خوب نیست. این موارد سرمایه اصفهان هستند که نباید اجازه دهیم از بین برود. باید به دنبال بسته‌های تشویقی و راهکارهایی برای ورود بخش خصوصی به ورزش باشیم تا بتوانیم با همسو کردن آن‌ها شرایط ورزش استان را بهبود بخشیم. تمام مواردی که در این برنامه گفته شد و بررسی هایی که داریم را جمع بندی خواهیم کرد و از بخش مربوطه در استانداری خواهم خواست آن را به باشگاه سپاهان ابلاغ کند و آن ها نیز در یک بازده زمانی مشخص مشکلات باشگاه را حل و شرایط را برای قوی شدن دوباره سپاهان ایجاد کنند.

در جریان برنامه نیز نیک فر رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان در تماسی تلفنی گفت به دنبال رفع مسایل و مشکلات باشگاه است و برای فصل آینده لیگ برتر نیز گزینه های زیادی را برای هدایت تیم فوتبال سپاهان در نظر گرفته اند که پس از جمع بندی نهایی هیئت مدیره آن را رسانه ای خواهند کرد.

901/900

کد خبر: 947775

وب گردی

وب گردی