استاندار کرمان: مقاوم‌سازی در روستاها با جدیت پیگیری می‌شود

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بیش از هزار و 300 واحد مسکونی بازسازی شده است، گفت: مقاوم‌سازی در روستاها با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم‌حسینی امروز در دیدار جمعی از اعضای جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با وی به‌مناسبت هفته هلال‌احمر اظهارداشت: هلال‌احمر یک سازمان مردمی است که به درستی برای خدمت به مردم در زمان‌های بحرانی و حساس پایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر استان در حوادثی که اتفاق افتاده آمادگی بسیار خوبی داشته است گفت: کرمان استانی حادثه‌خیز و به‌ویژه زلزله‌خیز است و مردم آمادگی خوبی پیدا کردند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بیش از هزار و 300 واحد مسکونی بازسازی شده است بیان کرد: مقاوم‌سازی در روستاها با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور هلال‌احمر در دو زلزله بزرگ سال گذشته در کرمان بسیار به‌موقع بود افزود: ظرفیت هلال‌احمر بسیار بزرگ است و در بحث توانمندسازی مردم هم اگر ورود پیدا کند موفق خواهد بود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه از طرح‌های هلال‌احمر در استان حمایت می‌کنیم و امیدواریم در سال جاری حادثه‌ای در استان نداشته باشیم عنوان کرد: نصب دستگاه‌های زلزله‌نگار در استان پیگیری می‌شود و با نصب این دستگاه‌ها از زمان و مکان وقوع زلزله زودتر آگاه می‌شویم که در زمان بحران لازم است.

وی با بیان اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم برای زمان بحران انجام شود و با شناسایی توانمندی‌ها زمان امدادرسانی به مردم در بحران‌ها را کاهش داد گفت: آموزش در مدارس برای آمادگی در زمان زلزله و بحران بسیار مفید است و باید این آموزش‌ها را ادامه داد و پیگیری کرد.

901/900

کد خبر: 947781

وب گردی

وب گردی