آیت‌الله نوری همدانی: برای ترویج فرهنگ وقف باید همه رسانه‌ها به میدان بیایند

مرجع تقلید شیعیان گفت: برای ترویج فرهنگ وقف باید مردم از نتایج آن باخبر شده و این نیازمند ارتباط منظم مسئولان با رسانه‌های مکتوب و صداوسیما است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان مازندران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به نیاز انسان به محبت و توجه اظهار داشت: خداوند کسانی را که کارهای ماندگار برای خلق انجام می‌دهند را دوست دارد ویکی از اهداف خلقت انسان خدمت به هم نوع خود بوده است.

وی پاداش تمام اعمال خیرخواهانه انسان را نزد خداوند محفوظ اعلام کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ وقف باید مردم از نتایج آن باخبر شده و این نیازمند ارتباط منظم مسئولان با رسانه‌های مکتوب و صداوسیما است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مردم ایران در تاریخ همیشه به‌عنوان ملتی ولایتمدار شناخته‌شده و این ارادت به اهل‌بیت (ع) عامل مهمی در مهاجرت امامزادگان به ایران بوده که امروز باید از این فرصت فرهنگی بیشترین بهره‌برداری را ببریم.

وی به دغدغه رهبری درباره جایگاه امامزادگان اشاره کرد و گفت: باید بقاع امامزادگان به قطب فرهنگی در هر منطقه تبدیل‌شده و محلی برای روشنگری آرمان‌های انقلاب و اسلام حقیقی باشد تا جوانان به بصیرت و روشنگری رهنمود شوند.

آیت‌الله نوری همدانی مطرح‌شدن زندگی امامزادگان و مبارزات آن‌ها را برای مبارزه با توطئه‌های دشمنان لازم خواند و خاطرنشان کرد: درزمانی که دنیا با جریان‌های ضد اسلامی احاطه‌شده و ازیک‌طرف مسلمانان در کشورهای مانند سوریه و یمن در حال مبارزه هستند جوانان نیازمند بیان این تاریخ و تحلیل‌ها برای ایستادن در برابر قدرت‌های جهان هستند.

وی وقف را احسانی ماندگار دانست و بیان کرد: انقلاب نتیجه و دستاورد خون هزاران شهیدی است که جان خود را درراه اسلام و انقلاب داده‌اند و باید ما درراه خود بیدار و هوشیار عمل کرده و وظیفه خود را فراموش نکنیم و برای ترویج این فرهنگ اسلامی تلاش خود را انجام دهیم.

901/900

کد خبر: 947783

وب گردی

وب گردی