عزم پوتین برای رشد اقتصادی روسیه

ولادیمیر پوتین قانون اهداف ملی و اقدامات توسعه استراتژیک روسیه را امضا کرد که بر اساس آن روسیه می بایست تا سال 2024 جزء 5 اقتصاد برتر جهان باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دولت جدید را به ارتقای اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۲۴ برای قرار گرفتن در لیست ۵ اقتصاد برتر جهان مکلف کرد.

این برنامه در ضمن قانون اهداف ملی و اقدامات توسعه استراتژیک روسیه تا سال ۲۰۲۴ آمده است که توسط ولادیمیر پوتین در روز دوشنبه پس از آن که برای شش سال دیگر ریاست جمهوری روسیه را برعهده گرفت، امضا شده است.

در بیانیه دفتر رسانه ای کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانون اهداف ملی و اقدامات توسعه استراتژیک روسیه تا سال ۲۰۲۴ را امضا کرد.

در چهارچوب همین قانون رئیس جمهور دولت را به کاهش فقر کشور به نصف و افزایش درآمد شهروندان و بهبود شرایط زندگی برای حداقل ۵ میلیون خانواده در سال مکلف کرد علاوه بر آن که روسیه باید تا پایان این برنامه یعنی سال ۲۰۲۴ در لیست 5 اقتصاد اول دنیا قرار گیرد.

جهان بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی « StatisticsTimes» اقتصاد روسیه هم اکنون یازدهمین اقتصاد برتر است و انتظار می رود اقتصاد روسیه امسال رشد 1.97 درصدی را تجربه نماید و این پیش بینی به برنامه های وزارت توسعه اقتصادی روسیه نزدیک است چرا که این وزرات خانه برای اقتصاد روسیه رشد دو درصدی را پیش‌بینی کرده است.

کد خبر: 947794

وب گردی

وب گردی