تلاش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای همکاری با کشورهای قفقاز و عراق در جهت جذب دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: در تلاش برای جذب دانشجو از کشورهای قفقاز و عراق هستیم تا بتوانیم همکاری های علمی با آنها را آغاز کنیم؛ بخشی از دانشجویان عراقی ترم آینده ثبت نام خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، شهر تبریز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال میلادی 2018 انتخاب شده که مراسم استانی این رویداد با سال 2018 آغاز شد.

آیین رسمی این رویداد به صورت ملی در تاریخ 5 اردیبهشت در سالن 1500 نفری همایش های بین المللی تبریز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و مقامات کشورهای اسلامی همسایه برگزار شد.

حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در این مراسم امری مثبت تلقی شده و موجب توجه رسانه‌ها و اذهان عمومی به این رویداد بیشتر شد.

لازم به ذکر است که کاروانی متشکل از ۱۱ اتوبوس با شعار تبریز ۲۰۱۸ و حمایت از کالای ایرانی با دستور رئیس جمهور حرکت خود را آغاز کرده است و با سفر به مراکز استانها و شهرهای منتخب در سراسر کشور اجرای برنامه خواهد داشت که علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری در راستای حمایت از کالای ایرانی به ارائه سوغات و صنایع دستی تبریز و استان خواهد پرداخت.

عزیز جوانپور در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در راستای رویداد تبریز 2018 دانشگاه آزاد اسلامی یکسری برنامه هایی از جمله اجرای همایش مشروطه در 14 مرداد در دست دارد تا نقش تبریز را در این جنبش نشان دهد.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای دیگر از جمله واحد میانه در تدارک برنامه های تبریز 2018 هستند تا همایشی را در حوزه گردشگری با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تصریح کرد: چند کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آماده چاپ است که ان شاءالله در آن ایام رونمایی خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که شهر تبریز دارای چه ظرفیت هایی بوده که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده، گفت: حدود 70 سال گذشته اولین دانشگاه در تبریز ساخته شد یعنی همزمان با ایجاد آکسفورد در انگلستان، دانشگاهی هم در شهر تبریز بنا شد که در آن زمان این دانشگاه هفت زبان زنده دنیا را تدریس می کرد.

تبریز در هفتاد سال پیش یک قطب دانشگاهی بوده است

جوانپور با بیان این که تبریز در هفتاد سال پیش یک قطب دانشگاهی بوده، ادامه داد: در کنار فعالیت های مختلف علمی این دانشگاه تولیدات علمی از جمله دانش بنیان صورت گرفته که در اقصی نقاط کشورهای دیگر این تولیدات علمی صادر شده است.

رئیس واحد تبریز با بیان این که بسیاری از دانشمندان کشور در تبریز تربیت شده اند، تصریح کرد: تبریز جزو اولین شهرهایی بوده که شاید بسیاری از رویدادهای مهم کشور در این شهر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به این که تبریز در دوره قاجار پایتخت ایران بوده است، گفت: با توجه به این موضوع شهر تبریز در آن زمان مورد توجه پادشاهان بوده و عملا در تمام دوره های آموزشی از جمله تئاتر، فیلم، کتاب، چاپخانه و مجله فعالیت داشته است.

جوانپور با بیان این که تبریز دارای پیشینه تاریخی بسیاری است، ادامه داد: این شهر در حوزه های مختلف بستری فراهم کرده تا با توجه به موضوعات گردشگری – تاریخی و همچنین در حوزه شهرسازی معماری این شهر به عنوان پایتخت گردشگری اسلام در 2018 انتخاب شود.

ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی کشور و واحد تبریز را در دانشگاه های حوزه قفقاز معرفی کرده ایم

رئیس واحد تبریز با بیان این که این شهر هنوز به جهان معرفی نشده است، گفت: حتی بسیاری از ظرفیت های تبریز در ایران ناشناخته است و امیدواریم تبریز 2018 زمینه ای باشد تا این شهر به عنوان یک قطب مهم در سطح جهان اسلام مطرح و در انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه آزاد اسلامی زمینه ای برای معرفی تبریز به جهانیان فراهم کرده است یا خیر، گفت: واحد تبریز در اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام در استانبول شرکت کرده و ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی کشور و واحد تبریز را در دانشگاه های حوزه قفقاز معرفی کرده ایم.

جهانپور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در تلاش برای جذب دانشجو از کشورهای قفقاز، آذربایجان و عراق است تا بتواند همکاری های علمی با آنها آغاز کند به همین دلیل بخشی از دانشجویان عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی طی ترم آینده ثبت نام خواهند کرد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا به کشورهای همسایه فعالیت های تبریز را معرفی و وجهه بین المللی و تاثیرگذار این شهر را در منطقه معرفی کنیم.

901/900

کد خبر: 947815

وب گردی

وب گردی