پیشگیری و مقابله با تهدیدات سایبری  با تعاملات کشورها امکان پذیر می شود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برگزاری نشست های بین المللی، تبادل اطلاعات و همکاری کشورها نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با تهدیدات سایبری داردسازمان اینترپل نیز به درستی با راه اندازی مجمع جهانی نوآوری در سازمان اینترپل گام مهمی در مقابله با جرایم سایبری و کمک به کشورهای عضو برداشته و این مجتمع نیز تاکنون در این راستا اقدامات خوبی به انجام رسانده است.

به گزارش ایسکانیوز ششمین همایش روسای سایبری کشورهای آسیا و اروپا (اوراسیا) در سالن همایش های هتل ارم با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، سردار هادیان فر رئیس پلیس فتا و جمعی از کارشناسان خارجی برگزار شد .

این همایش با هدف تبادل و به اشتراک گذاری بهترین و مهمترین راهکارهای پیجویی جرایم و حملات سایبری، اشتراک گذاری رویه های های دیجتیال "فارنزیک" و ابزارهای آن، ظرفیت سازی برای کشورهای عضو در حوزه تکنیک های دیجیتال "فارنزیک" و پیجوی جرایم سایبری، توسعه و تقویت همکاری های دوجانبه ، چندجانبه و بین المللی و همچنین توسعه و تقویت همکاری بین پلیس ها و بخش های خصوصی و ...برگزار شد.

سردار "حسین اشتری" در این مراسم گفت: ایران کشوری پهناور، چهار فصل و یکی از تاریخی ترین کشورهای جهان است که دارای فرهنگ دیرینه با آداب اسلامی و ایرانی و با مردم مهربان به دنبال تعالی بشر و دوستی ملل است.پلیس ایران در 6 هزار کیلومتر مرز خاکی و 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی با یک هزار و 29 شهر و شهرستان به تأمین امنیت مردم در زمین ، دریا، هوا و فضای سایبری مشغول بوده و در این راستا 13 هزار شهید تقدیم کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: ایران از اعضای موسس سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اپک است که این خود نشان دهنده حرکت فعالانه کشور ما در عرصه بین الملل است.

سردار اشتری گفت : فضای سایبر امروز به شکل قابل توجهی تمام ابعاد زندگی بشر را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، علمی و آموزشی به خود وابسته کرده که این فضا دارای فرصت های بسیار مناسبی همچون کاهش هزینه ها، جذابیت و تنوع و آزادی اطلاعات و ارتباطات برای کاربران است واکثر نهادهای دولتی و خصوصی خدمات مختلف خود را در بستر این فضا برای شهروندان برنامه ریزی و اجرا می کنند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه اساس تأمین امنیت فضای سایبری دغدغه اصلی همه کشورهای جهان است گفت: امروز مقوله امنیت به هم پیوسته است، یعنی کشورها برای تأمین امنیت سایبری خود نیازمند مشارکت بین المللی هستند و تمام پلیس های جهان با استفاده از ظرفیت های بین المللی مانند اینترپل ، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد و بخش های خصوصی باید نهایت همکاری را داشته باشند.

سردار اشتری یادآور شد: البته سازمان اینترپل نیز به درستی با راه اندازی مجمع جهانی نوآوری در سازمان اینترپل گام مهمی در مقابله با جرایم سایبری و کمک به کشورهای عضو برداشته و این مجتمع نیز تاکنون در این راستا اقدامات خوبی به انجام رسانده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حملات تروریستی سایبری گفت: حملات تروریستی به زیرساخت های کشورها منجر به تهدید صلح و امنیت بین المللی می گردد که در این راستا مقابله با این تهدیدات یکی از اهداف مهم مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل است و این نشست ها و تبادل اطلاعات و همکاری کشورها نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با این تهدیدات دارد.

اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 947831

وب گردی

وب گردی