به دنبال رقابت با سایر ناشران نیستیم/ هیچ یک از کتاب هایمان در نوبت مجوز نمانده اند

کارشناس پیشکسوت کتاب با بیان اینکه امسال حدود 600 عنوان کتاب به نمایشگاه آورده ایم، گفت: در سال های اخیر ممیزی با دید بازتری از سوی ارشاد صورت می گیرد و بررسی ها به روز تر و سرعت مجوز دادن خیلی بیشتر شده است.

محمدرضا نعمت‌پور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز اظهار کرد: استقبال مردمی از نمایشگاه کتاب بخصوص در سه روز اول خوب بود. البته تعداد بازدیدکنندگان در روزهای بعدی افت کرد و این حجم از استقبال مردم، به نسبت سال گذشته رشد بیشتری داشته است.

وی تاکید کرد: شرایط جغرافیایی و ارتباطی مصلی تهران نسبت به شهر آفتاب، عامل استقبال مردم از نمایشگاه سی و یکم بوده است.

این کارشناس باسابقه‌ حوزه‌ کتاب درباره حضور نشر نی در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: امسال نشر نی به همراه آثاری در موضوعات، دین و فلسفه، جامعه شناسی، هنر و ادبیات، حقوق و علوم سیاسی و .. به نمایشگاه کتاب تهران آمده است البته استقبال از کتابهای جدید التالیف نیز بسیار بی نظیر بوده است، به طوری که آخرین کتاب دکتر حسین بشیریه با عنوان احیای علوم سیاسی در مدت دو روز، به چاپ دوم رسید.

نعمت پور با اشاره به اعتراضات برخی ناشران مبنی بر بالا بودن هزینه ها افزود: این در مورد ناشران کوچک صادق است و در مورد نشر نی صدق نمی کند. البته انتشارات خاصی را رقیب خود نمی دانم و دنبال رقابت با سایر ناشران نیستم و هرکدام از این ناشران، مخاطبان خود را دارند.

مدیر غرفه نشر نی همچنین خاطر نشان کرد: امسال حدود 600 عنوان کتاب به نمایشگاه آورده ایم که حدود 10 درصد آن، یعنی 64 عنوان جدیدالتالیف و چاپ اول هستند. کتابهای قواعد زبان خصوصی از نظر ویتگنشتاین، معرفت شناسی دینی رویکردهای معاصر، احیای علوم سیاسی، فقه و حکمرانی حزبی، موسی و یکتاپرستی از آن جمله اند.

مدیر غرفه نشر نی با تصریح بحث ممیزی و سانسور کتاب توسط وزارت ارشاد افزود: امسال کتابی نداشتیم که موفق به دریافت مجوز نشده باشد. در سال های اخیر ممیزی با دید بازتری صورت می گیرد و بررسی ها خیلی به روز تر و سرعت مجوز دادن خیلی بیشتر شده است البته تاکنون هیچ یک از کتابهایمان در نوبت مجوز نمانده اند.

وی با اشاره به تاثیر معرفی کتاب توسط فروشندگان در غرفه بیان کرد: فروشندگان کتاب در غرفه نشر نی عموما از افرادی گزینش می شوند که خودشان اهل مطالعه وعلاقه مند به آن حوزه فروش نیز باشند.

نعمت پور با اشاره به مشکلات نمایشگاه کتاب گفت: امسال اجاره غرفه ها بر اساس متراژ غرفه تعیین شد اما خدمت رسانی بسیار ضعیف بود. به طوری که ما حتی، تا چند ساعت قبل از افتتاحیه، برق نداشتیم و با این که درخواست برای کارت خوان ها را پیش از عید کرده بودیم، هنوز در روز افتتاحیه کارت خوان های ما کار نمی کردند.

مدیر غرفه نشر نی ادامه داد: بسیاری از خدمات نمایشگاه کتاب تازه روز اول راه اندازی شد درحالی که ما از شش روز قبل مشغول کار بودیم و بطور کلی هماهنگی های نمایشگاه شهر آفتاب خیلی بهتر از مصلی بود. کیفیت غذاها در نمایشگاه پایین بود و اطلاع رسانی ضعیف باعث شد که هنوز کتبیه برخی از غرفه ها و ناشران تا روزهای اول نصب نشود.

502

کد خبر: 947895

وب گردی

وب گردی