نماینده کرمانشاه: دولت علت بستن مرزها را توضیح دهد

نماینده مردم کرمانشاه تاکید کرد: دولت اگر نمی تواند مرزها را باز کند دلیل و علتش را به مردم توضیح دهد، اشتغال ایجاد کند چرا که با حرف و حدیث مشکلات مردم درست نمی شود.

شهاب نادری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت کولبران و ساماندهی مرزها در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: متاسفانه در شرایطی که به وجود آمده ما چندبار از شخص رئیس جمهور خواستیم تا در بحث ساماندهی و باز بودن مرزها ورود پیدا کند چرا که معیشت مردم، سفره مردم و نان مردم از همین مرزها تامین می شود.

وی ادامه داد: در مرزی که هیچ امکاناتی ندارد آن را کاملا بسته است و با اینکار مردم را در مقابل خودمان قرار داده ایم ؛ مردمی که مدت ها مرزداری کردند و حافظ این آب و خاک بودند اما الان سفره شان خالی است. این مشکل هم برای مردم و هم برای نمایندگان است چون نمایندگان به دنبال منافع مردم هستند.

نماینده مردم کرمانشاه اظهار کرد: حل تمامی این مشکلات اساس کار دولت است ولی متاسفانه ما عملکردی ندیده ایم و در این زمینه مردم بهتر از ما وضعیت جامعه را می بینند؛ اینکه وضعیت بازار چگونه است و از سویی تمامی این موضوعات را رئیس جمهور باید تصحیح کنند.

وی تاکید کرد: مگر می خواهند چه کاری انجام دهند که یک تصمیم گیری درباره مردم مناطق مرزی نمیتوانند بکنند؛ به نظرم تصمیم گیری خاصی انجام ندادند و مردم هم واقعا در این زمینه گرفتار هستند.

نادری درباره اینکه ممکن است کولبران اغفال شوند و به حمل کالاهایی مانند سلاح جنگی و مواد مخدر بپردازند بیان کرد: این قضیه اصلا صحت ندارد و سود و منفعتی برای کولبران ندارد در ضمن این شرایط را ما تا به حال ندیده ایم و همچین ادعایی در منطقه ما صحت ندارد.

وی درباره موضوعی که درمجلس مطرح شده بود مبنی بر اینکه اگر دولت وضعیت مرزها را تعیین تکلیف نکند نمایندگان غرب کشور استعفا می دهند گفت: یکی از همکاران این حرف را در رسانه ها مطرح کرده است و به نظرم حرف حقی هم زده است، چون دغدغه ما نمایندگان تنها معیشت مردم است و برای این هدف کار می کنیم، به همین جهت این موضع درستی است و تسکین مردم فقط همین است.

نماینده مردم کرمانشاه تاکید کرد: دولت اگر نمی تواند مرزها را باز کند دلیل و علتش را به مردم توضیح دهد و یا اشتغال ایجاد کند چرا که همه ما میدانیم با حرف و حدیث مشکلات مردم درست نمی شود.

نادری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ورود و خروج کالای قاچاق با بیانات رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی منافاتی ندارد گفت: منظور رهبری درباره کولبری، قاچاق سازمان یافته است که به کالای ایرانی ضربه می زند نه کولبری که با دوش خودش برای خانواده نان تامین می کند ؛به نظر من به سرعت تدبیری برای حل این مشکلات باید اتخاذ شود.

وی درباره بیشترین اجناس وارداتی به کشور بیان کرد: گزارش هایی که درباره اجناس وارداتی به دست ما رسیده بیشتر لوازم خانگی است که تمامی اینها هم براساس مجوز رسمی وارد می شوند ولی در نهایت اگر دولت به جای حل مشکلات و وضعیت مرزها بر این قضیه سرپوش بگذارند مشکلات بسیاری به وجود می آید و مردم را در مقابل خود قرار می دهند.

304

کد خبر: 947903

وب گردی

وب گردی