علیرضا خمسه: جامعه‌ کتاب‌خوان مشکلات کمتری دارد

کمدین پیشکسوت سینما و تلویزیون بر ضرورت خروج مقوله‌ کتاب و کتاب‌خوانی از قالب شعار تاکید کرد و خواستار انس و دوستی بیشتر جامعه با کتاب شد.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علی‌رضا خمسه ضمن حضور در فرهنگسرای کتاب، والدین را الگوی نسل بعد در ایجاد و نهادینه کردن عادات، مهم دانست و اظهار داشت: اگر مادری کتاب نخواند نمی توان از فرزند او انتظار کتاب‌خوانی را داشت.

وی با اشاره به مضمون شعری از فردوسی افزود: جامعه‌ سالم باید در کنار پرورش و توجه به جان، خردورزی و اندیشه را نیز مورد توجه قرار دهد.

خمسه با بیان اینکه جامعه‌ی کتاب‌خوان به طور حتم مشکلات کمتری خواهد داشت، ادامه داد: کتاب نقش مهمی در بهبود شرایط فرهنگی و حتی اجتماعی جامعه دارد.

خمسه در ادامه به معرفی سه کتاب خود با عناوین «فرق کمدی با طنز در تلویزیون »، «کمدی در آثار تلویزیونی کودک» و «آموزش پانتومیم» پرداخت و انگیزه‌ی نگارش کتاب «فرق کمدی با طنز در تلویزیون» را از دغدغه‌های چند دهه فعالیت خود در بخش کمدی عنوان کرد.

وی افزود: مخاطب اصلی این کتاب مدیران صدا و سیما هستند که همیشه از واژه‌ی «طنز» به جای عبارت و مفهوم درست «کمدی» استفاده می‌کنند.

خمسه ادامه داد: این کتاب توسط مرکز پژوهش‌های صدا و سیما به چاپ رسیده است ولی امیدوارم از شکل انحصاری و محدود خارج شده و به چاپ انبوه برسد تا در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

براساس این خبر، سی‌ و‌ یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 947908

وب گردی

وب گردی