لزوم راه اندازی پایگاه جامعی برای معرفی آثار دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده انتشارات سازمان سما، در نمایشگاه کتاب تهران گفت: با راه اندازی یک پایگاه جامع معرفی آثار انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، این محصولات برای همه واحدها قابل رویت می شود.

فاطمه نیکخواه نماینده انتشارات سازمان سما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه کتاب، با 36 عنوان از آخرین شماره های منتشر شده به نمایشگاه کتاب آمده ایم.

وی افزود: در انتشارات واحد سما تمامی آثار با تنوع تالیف و ترجمه چاپ می شوند البته با توجه به تولید محتوا برای 610 مدرسه سازمان سما، در قسمت آموزشکده ها از هر دو قسم کتاب ها استفاده می کنیم.

نیکخواه با تاکید بر اینکه در دنیای امروز تبلیغات حرف اول را می زند، گفت: ناشران معروف هزینه های زیادی را صرف تبلیغات می کنند زیرا در عرصه نشر، تبلیغات باعث جذب مخاطب می شود.

این نماینده انتشارات، افزود: ضعف دانشگاه در زمینه تبلیغات است بخصوص کمبود یک پایگاه اطلاعاتی برای معرفی تمامی آثار دانشگاه آزاد اسلامی احساس می شود که علاوه بر ایام نمایشگاه کتاب برای تمامی روزهای سال به صورت یکپارچه، آثار همه واحدها برای دانشجویان و سایر افراد قابل رویت باشد.

نیکخواه اضافه کرد: با راه اندازی این پایگاه جامع، امکان جستجو و درخواست کتاب به وسیله دانشجویان فراهم می شود البته این مساله به تسهیل شرایط خدمات ارسال کتاب بستگی دارد تا بدون بروکراسی های دست و پا گیر اداری، ارسال کتاب به سایر واحدها صورت گیرد.

وی افزود: البته باید از سازمان چاپ و نشر دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص روابط عمومی این موسسه برای گرفتن شابک از خانه کتاب تشکر کنم زیرا مراحل گرفتن شابک برای یک کتاب به راحتی امکان پذیر نیست.

نماینده انتشارات سازمان سما افزود: حضور هر ساله غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران با تمام کمبودها، جای امیدواری است زیرا زحمات واحدها در نمایشگاه دیده می شود و عموم بازدیدکنندگان با تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی آشنا می شوند.

وی اضافه کرد: البته تمامی آثار در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به صورت محدود ارائه شده است و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی آثاری بیش از آنچه در غرفه عرضه شده را تولید کرده است اما تمامی این آثار گواه فعالیت علمی موثر دانشگاه آزاد اسلامی طی سالهای اخیر است.

نماینده انتشارات سازمان سما درباره مقایسه شرایط شهر آفتاب با مصلی گفت: شهر آفتاب در مقایسه با مصلی تهران از نظر رفت و آمد و دوری از شهر بخصوص برای خانم ها نقایصی داشت و به طبع بازدیدکنندگان کمتری به این مکان مراجعه می کردند.

وی افزود: علاوه بر مشکل رفت و آمد غرفه هایی که در زیر چادر برپا بود به راحتی با شرایط باد و باران بهاری پاره می شد و ناشران این قسمت را متضرر می کرد. در حالی که در مصلی شرایط غرفه هایی که زیر چادر برپا می شود چندان به اندازه شهر آفتاب دشوار نیست.

نیکخواه درباره شاخص ترین کتاب های انتشارات سازمان سما، گفت: در مرکز سما علاوه بر انتشار کتاب های تالیفی کمک درسی دو زبانه برای مدارس ویژه سما، آثاری نیز برای کودکان دبستانی به همراه فلش کارت ترجمه کرده ایم.

502

کد خبر: 947932

وب گردی

وب گردی