شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خواستار پخش جلسه علنی تصویب لایحه FATF از رسانه ملی شد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از تبعات امنیتی لوایح سه گانه FATF، خواستار پخش فیلم جلسه بررسی این لایحه در مجلس از رسانه ملی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از تبعات امنیتی لوایح سه گانه FATF، خواستار پخش فیلم جلسه بررسی این لایحه در مجلس از رسانه ملی شد. متن این نامه به شرح زیر است:

ضمن آرزوی توفیق خدمتگزاری برای شما و مجموعه همکارانتان در خانه ملت، با خبر شدیم که مجلس محترم امروز لایحه FATF را به‌تصویب رسانده است از حدود دو سال قبل جنبش دانشجویی نسبت به جزئیات این لایحه و عواقب آن نگرانی خود را ابراز کرده و برخی ابعاد این لایحه را مغایر اصول امنیت ملی کشور عنوان کرده بود.

حال که مجددا بنا بر بررسی این لوایح در صحن مجلس قرار گرفته است، مطالبه جدی آن است که ترتیبات لازم جهت برگزاری علنی جلسات مربوط به این لایحه و پخش فیلم آن از رسانه ملی در دستور کار قرار بگیرد. طبیعی است چنین اقدامی حداقل احترام نمایندگان ملت به اصل شفافیت و حداقل احترام حضرتعالی به افکار عمومی خواهد بود.

بسیار نیکوست که اگر مجلس محترم اصرار بر شفافیت مالی دارد ابتدا آن را برای ملت ایران اجرایی کرده و ابتدائیات اصول شفافیت در حوزه شفافیت آرای نمایندگان مجلس و کمیسیون‌ها را اجرایی کند، گویا در این حوزه هم منافع و مطالبات بیگانگان بر منافع ملی اولویت تقدم پیدا کرده است.

جای سوال است که با وجود قانون مبارزه با پولشویی که در سال ۹۴ تصویب شد و وجود قوانین مرتبط دیگری که در این حوزه موجود است و با اندکی اصلاح می‌توان آنچه مد نظر کشور در این رابطه است را تامین کرد اصرار مجلس بر بررسی این لوایح سه گانه چیست؟

اف ای تی اف با وجود انجام تعهدات ایران و خروج از لیست سیاه هنوز کشورمان را در فهرست عادی قرار نداده است که این مساله مانع از برقراری روابط اقتصادی عادی است و گویا کشور در شرایطی قرار دارد که اگر بعد از این هم اقدامات مورد نظر آنها را انجام گرفته شود در نهایت امر ممکن است در فهرست عادی قرار بگیریم وگرنه مجدداً به لیست سیاه برمی‌گردیم که نتیجه آن، منع مراودات اقتصادی است بدیهی است این مساله که نهادی مانند FATF بخواهد با فشار و سیاسی کاری مسائلی را بر کشورمان تحمیل کند مورد پذیرش نخواهد بود.

موارد متعددی در این لوایح محل اشکال بسیج دانشجویی است که بارها در رسانه‌ها مطرح شده است و ذکر آن در این مرقومه جایز نیست. در هر حال امیدواریم مجلس در عین احترام به شفافیت و حق دانستن عموم مردم از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

202

کد خبر: 947961

وب گردی

وب گردی