راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار

مسئول آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر صادق رحمتی مسئول آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات، در کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی) گفت: راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در واحد علوم و تحقیقات در دستور کار قرار دارد.

دکتر رحمتی توجه به ضرورت گسترش فناوری‌های ساخت افزودنی و جلوگیری از عقب‌ماندگی از رشد سریع تکنولوژی را از جمله برنامه‌های آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد.

وی این کارگاه آموزشی را گام مثبتی در راستای معرفی این فناوری به قشر دانشگاهی و ایجاد بستر مناسب برای تحقیق و توسعه آن دانست و گفت: در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان برای تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در واحد علوم و تحقیقات خواهیم بود.

اولین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی) با محوریت‌های مبانی و کاربردهای ساخت افزودنی، اصول و روش‌های ساخت افزودنی و سطوح کاربرد، نقش ساخت افزودنی در مهندسی پزشکی، نقش ساخت افزودنی در مهندسی مکانیک و هوافضا و معرفی نسل جدید کامپوزیتی بایوسازگار برگزار شد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی، از اولین دستگاه پرینتر DLP دانشگاه آزاد اسلامی و مواد کامپوزیتی بیوسازگار PLA رونمایی شد.

202

کد خبر: 947982

وب گردی

وب گردی